Gå til innhold

noen her som har hatt "tvilling"...?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så øm baki raua... vondt å sitte og føler at noe liksom ligger "innom" der bake og verker litt...

 

har bestilt legetime, men fikk ikke før om nesten 3 uker....

 

hvordan merker jeg tvilling? og hvordan er d å operere den vekk? har litt angst for det...

 

men er mye mer redd for at det skal være kreft eller noe...

 

off, blir så engstelig... kan noen oppmuntre meg litt? skal til legen å få det sjekka så snart som jeg kan! men går og tenker sånn på det hver dag.... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skjønner jeg ingenting:P Tvilling? Operere vekk? Øm i rævva? :o

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har jeg aldri hatt, men om du googler "sakralcyste", så kommer det opp masse informasjon :)

Skrevet

Hehehe uff ja, gikk inn å leste men skjønte ikke noe av dette jeg heller. Drfor gikk jeg ut igjen, men nysgjerrig som jeg er tenkte jeg noen annen visste.

Skrevet

Mannen min har hatt det.

Begynte med en øm kul. Vi trodde først det var en innvendig kvise. Men den ble større og vondere.

Han var flere ganger på sykehuset og de "tømte" såret for væske. Det var forderdelig vondt siden bedøvelse ikke fungerer på betennelse.

Det endte med at han måtte operere. Det gikk fint for da fikk han spinalbedøvelse. Veldig stygt arr. Ser ut som man ser rompesprekka når han bøyer seg... så er det bare arret.

Skrevet

Så er det veldig viktig at såret gror innenfra og ut. Jeg måtte rense det hver dag. Nedi såret å grave med q-tips. Av og til hadde det begynt å gro litt og da måtte jeg "rive" opp, slik at det ikke grodde fra utsiden.

ha ha skremmer sikkert livet av deg nu =)

Skrevet

Er ikke dette det samme som fistel tro? Det er et hull inn i huden. Er som oftes rundt endetarmsåpningen, men kan også være andre steder på kroppen.

 

De renser ut av såret (får bedøvelse). Så må det gro innenfra og utover. Kan ta ganske lang tid. Min kjære bror har dette. Ble operert for et år siden, men må forsatt rense ut av såret innimellom...

Skrevet

Hei

 

Jeg har "dessverre" hatt det. De første 3-4 gangene vokste den og det ble verre og værre kunne nesten ikke gå og måtte sitte på en badering helst. Hos meg kom det plustelig og vokste på noen dager til en slags byll. Så nåtte jeg reise til lege vakten og de snittet l den og tømte den. Akkurat det kan jeg desverre ikke si iat kke var vondt. Er som en stor kvise, men noen i følge en syke pleier den ene gangen fant de hår eller lignene inni så ikke vet jeg.

Men fikk operert den bort etter 4 gangen og det var overhode ikke noe vondt. ubehagelig etterpå noen dager og måtte ligge mest mulig men etter det aldri vært noe problem. Så anbefaler på det sterkeste å få den vekk med en gang med operasjon, så du slipper flere "tømminger"

 

Min satt helt øverst i "sprekken" ikke i "selve rumpen:)"

Vet ikke om det var så oppmunterene, men er jo ikke sikkert det arter seg likt for alle

Skrevet

Ja sier de ikke at det er en reserve "pose" med hår og negler?

Kan også komme av inngrodd hår.

Skrevet

Ps var så lang ventetid i det offentlige så jeg bet 3500kr privatklinikk for å bli kvitt den og de sydde 2 sting og ble et lite fint arr og trengte ikke volsomt rense opplegg. (grønnsepe vann) I følge fysio damen så var det det fineste arret hun hadde sett etter en tvilling så kanskje det er lurt å få sydd. Krevde litt list for å ikke revne stingene de første dagene

Skrevet

Ja var noe sånt, fikk en gjeng med lege studenter en gang så gravde iherdig (veldig lite festlig!!) ville visst finne noe, selv om jeg ga klar beskjed at det ikke var hår eller negler der:)

Skrevet

Kan man ikke få "tvilling" andre steder på kroppen??

Skrevet

men problemet er at jeg er så øm "inni selve raua".... kjennes ut som en kul ytterst i endetarmen... jada...litt intimt her da men....

 

trodde først at det var en hemoroide etter to tette svangerskap, fikk nemlig ei lita på slutten av siste svangersk... men har brukt sheriprokt ei uke, og ikke blitt bedre, bare mere øm...

 

hjelp er så redd d skal være farlig!

 

men vil ikke gå til andre enn fastlegen min, for da kommer jeg bare til utenlandske vikarer....

Skrevet

Jeg fikk og en hemoride utenpå i første svangerskap, men den har aldri gått vekk med all slags kremer og piller. Så kan jo være det ikke har virket

Skrevet

Ring og få deg en time tidligere, eller ev dra på legevakta. Min tvilling utviklet seg enormt på bare et par dager, og var stor som en appelsin etter kort tid. Var dermed ikke kapabel til å jobbe. Fikk noe betennelsesdempende, og da ble den heldigvis borte. Vet noen må opperere, men det slapp heldigvis jeg.

 

 

Skrevet

PS. og min har ikke kommet tilbake halvannet år senere ;-9

Skrevet

Det kan man. En på jobben til mannen var å tømte en under armen... urk det må være så vondt!

Skrevet

Min samboer har hatt en øverst i rumpesprekken i sikkert 10 år. Den kommer og går, kan være fin i kjempe lang tid, før den blusser opp igjen. Han har fått skåret den opp og tømt den en gang, måtte da sitte i grønnsåpevann et par ganger om dagen i lengre tid osv. Men den ble tydligvis ikke bort. Burde vel vært operert bort, men det gjør de helst ikke mens den er betent pga fare for infeksjon, og han somler seg aldri i vegen ellers ;)

Men hvis dette sitter i endetarmsåpningen, så høres det mere ut som hemorroide. De kan bli ganske så store og blodfylte. Jeg har vært veldig plaget med det, ingen kremer hjalp. Cherriproct ble nesten for sterk en periode, så da ble jeg sår i tillegg. Måtte til slutt operere bort hemorroidene. Akkurat det unner jeg ingen, men det var vel verdt det siden jeg er mye bedre nå ;)

Lykke til hos legen i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...