ZamZam Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Har ei "vennine", dvs vi klikket til og begynne med. Jeg har fått inntrykk at de ( om det er hun eller mannen ) ikke liker at sønnen vår er litt utagerende. Han er fire og har flyttet fra alt som er kjent og kjært, pluss en masse mer som jeg lar ligge. Har fått inntrykk av at de ikke liker at han påvirker deres 2 åring negativt. Hun ringer sjeldent, stopper aldri innom, foreslår sjelden noe som helst, men av og til treffes vi for å ta en kaffe eller noe.. (Hverken hun eller jeg kjenner så mange andre og vi klikket skikkelig i begynnelsen, det er vel det vi har klynget oss til) I går og i dag har det vært et stort arangement på jobben til mennene våre. Dette går over to dager, i går var det en to timer lang formell åpning og etterpå en fest, men det er lagt opp at de som vil kan ta med barn. ( det startet kl 1800 og var ferdig kl 0100 ) I dag har det vært en mer familieorientert dag. Jeg bestemte meg tidlig at jeg ikke skulle ha med meg barn i går, ville ha en voksen kveld, dessuten så er det masse musikk, det er fulle folk etterhvert. Jeg føler at dette ikke er et sted jeg vil ha med barna mine, dessuten så vil ikke jeg bruke kvelden på å løpe etter to barn som er trøtte, slitene og survete etterhvert. Vi hadde invitert med oss to venner til i tillegg. Sier til "vennina" mi at dette er det jeg tenker om det å ta med barn, hun fnyser litt på nesen og synes nesten at dette er en dårlig ide.. Vi støtter på hverandre under den offesielle delen av programmet, hun setter seg sammen med oss og snakker kun med meg og ikke vennene til meg og mannen. Etterhvert så begynner sønnen hennes å bli utålmodig, han surver og vil at jeg skal bære ham, kose med han å leke med han.. Tenker at hun sikkert ikke skal være så innmari lenge så det gjør jo ikke noe at jeg leker litt med han.. hun sier at jeg hadde en god ide ved å ikke ta med mine, jeg svarer at det er nettopp dette jeg ikke ville med mine. ( på en fin måte da selvf) Vi skilles etterpå og etter 15 min ringer hun, helt desp, hvor er dere. Så kommer hun sammen med oss. Hun går og snakker med meg slik at jeg henger langt bak vennene, hun spør om det er greit at hun blir med oss. Jada, ikke noe problem. Tenker igjen, hun skal sikkert snart finne mannen og gå hjem. Så går vi inn i et øltelt, jeg snakker litt med vennene mine også spør hun om jeg ikke kan se etter sønnen litt fordi hun må finne mannen sin. Sier jo ja, men da finner jeg meg selv i baren med et barn på armen. Kjøper en vannflaske og setter meg på et bord i et hjørne alene sammen med sønnen hennes. Hun kommer etter 15 min og dumper rett ned. Mannen hadde hun ikke funnet, skjønner ikke det, og det var en god ide og ikke ta med barna. osvosvo. Etter litt så må hun på do, nye femten min, etter det så må hun bare finne mannen og det er så slitsomt å ta med sønnen for han er så treg osv,, Sier jada, bare gå mens jeg tenker HUN SKAL JO TA MED SEG UNGEN HJEM SNART!! Så kom da endelig mannen etter 1,5 time, flott tenker jeg nå kan jeg gå sammen med vennene mine og slippe og være barnepasser for andre sine barn når jeg har satt igjen mine hjemme.. NEida, hvor skal dere spise. Ehh har ikke snakket med mannen min på 1,5 time så det vet jeg ikke. Mannen min kommer med vennene våre og setter seg ved oss heldigvis like etter. Enden på visa var at de satt der til kl 12, guttungen var stuptrøtt og jeg fikk nesten ikke gjort noe fordi han kom til meg hele tiden. Ikke fikk jeg et takk, ikke betalte de tilbake vannflaske (ikke så viktig, men hun det virket som det var forventet og naturlig at jeg kjøpte flaska til han) Så i dag, familiedag. Vi tar med barna, koser oss sammen med dem. Eldstemann er litt surv, men ok. Mannen tar med vennene våre hjem etterhvert og jeg står sammen med ei felles vennine og venter på at min eldste skal bli ferdig med en tur. Så kommer "venninen" min med mann og barn å gå rett forbi meg uten å si hei engang. Går rett forbi med nesen i sky, ingenting. Felles venninen vår roper på henne og da snur hun seg for å si hei, tre kjappe ord og de må gå. De kommer på den samme resturant delen vi sitter i, men de går ikke bort og sier hei ingenting Bare hæ???? What the fuck??? Satt ikke jeg og passe sønnen din halve kvelden og aktiviserte han mesteparten av tiden???? Så sier du f**** hverken takk eller hei???? Ja, vi kunne bare ha gått, men da hadde de fulgt etter. Ja, jeg kunne ha stått i baren med en toåring på armen, men helt ærlig så var jeg ikke alene i baren. Ja, jeg kunne ha vært frekk og kommentert det hele høyt og tydelig, men jeg ville faktisk bare kose emg og hadde en klokkesterk tro på at de skulle gå hjem snart. Var litt snurt i dag morges over at hun hadde brukt meg som barnepasser, men jaja. Men etter at hun bare gikk rett forbi meg så ble jeg faktisk sinna. Føler meg tygd og utspytta.. Tror nok ikke jeg kommer til å ha så mye mer med henne å gjøre, hvis jeg bare er bra nok for å passe barn når det passer henne så sitter jeg heller alene!!! Vet det er langt, men jeg måtte bare få skrivd det av meg.. JEg har dømt henne helt feil og hun som har disset sååå mange andre fordi de hadde med seg barna "overalt" og at hun måtte passe dem litt!! (hun hadde tilbudt seg da... )
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Ja,det var jo litt av ei 'venninne'! Og stakkars unge. Henne hadde jeg kuttet ut for lenge siden,og også lirt ut av meg på den festen et par sannhetens ord hvis jeg hadde vært deg. Som bl. a at hun burde reist hjem med den ungen for mange timer siden og at du ikke var interessert i å passe ungen hennes,det var vel derfor du ikke hadde med deg egne.
LizzyG Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Hørtes ikke ut en en god venninne akkurat nei:) Men hvordan går det ellers med dere der nede?
Guttemamman:-) Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Du får håpe ho henger på dib og leser innlegget...da tar hun nok hintet he he!!!!!!
ZamZam Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2008 Takk, godt å høre at jeg ikke er den eneste som synes dette var litt drøyt!! Har egentlig ikke så mye kontakt med henne, men siden vi er langt hjemmefra alle sammen så har jeg ikke ville kutte tråden helt. Greit å ha noen hvis jeg virkelig trenger det liksom, regner med at hun tenker det samme, men i etter det som hendte i går og i dag så er det jo soleklart at hun bruker meg og da kan det være. ellers så går det bra med oss, vi blir brune og bader litt av og til.. Enda, snart er det alt for varmt. Har begynt å telle ned til hjemreise.. *jippi* Det er ikke noe fare for at hun leser dette, selv om det kanskje ikke hadde gjort henne noe vondt. Hun kan ikke norsk nemlig.. Det hadde jo vært litt spennede da..
Mikroline Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Høres ut som en litt spesiell "venninne". Skjønner godt at du er irritert. Hvem er det som tar med seg små barn på stor jobbfest og blir der til klokka 12? Merkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå