Mimi82 Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jeg lurer på hvor lang tid etter EL at de første evt. graviditetsymptomene kan melde seg? Og hvilke symptomer er det som er typisk å merke tidlig (selv om dette er vel veldig individuelt...) Jeg er ca en uke etter EL nå, og er forferdelig trøtt om dagen, samt at i dag merket jeg at brystvortene er veldig ømme. Pleier å få ømme pupper like før TR, men det har ikke kommet så tidlig før. Noen med erfaring som kan hjelpe meg?
gima Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Jeg mener at de kan komme veldig kjapt. Jeg ble gravid i 1 pp etter SA så jeg er ikke heeeelt sikker på når el var. Men, hvis jeg og legen min har rett så kjente jeg symptomer bare noen dager etter el. Mest murringer, men også den der "følelsen" som jeg ikke kan forklare. Brsytvortene var også veldig såre. Begynte tidlig med strekking og styring der nede også. Det første sikre tegnet kom noen dager før IKM, nemlig blod når jeg pusset tennene. Vet ikke om dette hjelper, men lykke til! Krysser fingrene for deg.
blå og rosa+lillebror Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 blod når man pusser tennene? er dette et tegn? aldri hørt om er i første pp selv og begynte å blø i dag da jeg selv pusset tennene, noe jeg aldri gjør ellers, kan dette da være et tegn?
scoobydo Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Det kan det... man begynner ofte lett å blø fra nese og tannkjøtt når man er gravid
Mimi82 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2008 Dette er helt klart et tegn Jeg var nemlig til tannlegen nettopp, og da ble det snakk om at vi prøver (mtp. å ta røntgenbilder). Hun kunne fortelle at det er vanlig at man både får lettere hull i tennene (viktig å være nøye med tannpussen under graviditet) samt at man blør mye lettere under tannpussen, dette har bakgrunn i hormonforandringene i kroppen, slimhinnene endres osv. Så kanskje du er gravid? Lykke til!!
heburo Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 OJ, dette var nytt for meg. Jeg har den siste tiden blød neseblod noe jeg vanligvis aldri gjør, og blød fra tannkjøtt. Jeg er nå 11 dager over el. Så skal ta test på søndag *tvi tvi* En ting jeg lurer på bare.. Jeg har sånne stikkinger rett ovenfor "musebeinet" vet ikke hva jeg skal kalle det, ikke mens smerter, vanskelig å forklare noen av dere som vet hva det er?
gima Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Så absolutt!! Jeg har hatt det i begynnelsen av begge mine graviditeter. Noe med slimhinner eller noe.... Det er et av de sikreste tegnene på at noe er på gang for min del. Gjør det aldri ellers. Lykke til! Når er IKM?
gima Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Hvis dere ikke skjønte det så svarte jeg altså på det angående blod ved tannpuss. Stikkinger der nede har jeg også hatt. Har det meste denne gangen jeg.
Klar Som Et Egg Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 har hatt stikkinger i livmora nesten helt siden el, men det har jeg lagt merke til at jeg har hatt de andre fem mnd vi har prøvd, uten spire da.. men denne mnd så var det visst ordentlige stikkinger, ikke innbildning :-) har også vært veeeldig trøtt den siste uka, unormalt sliten, og har hatt mye fri fra jobb.. ellers har jeg ikke lagt merke til så mye symptomer ennå, men det kommer vel :-) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå