Gå til innhold

Vugge/kurv på stue/oppholdsrom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange som har tenkt å ha vugge/kurv den første tiden?

Jeg har veldig lyst på det, men lurer på om det koster mer enn det smaker mht pris i forhold til hvor lenge vugga/kurva kan brukes.

Har også tenkt på å bruke bagen på vogna (edge duo med vuggefunksjon).. Men jeg mener å ha hørt at den ikke skal brukes som seng... Noen som vet om dette stemmer?

Hvordan gjør dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde og kommer til å ha lekegrind med regulerbar bunn med en skinnfell/madrass oppi. Der lå de og sov og var sammen med oss hele tiden. Er ikke så dyrt, og kan jo brukes utover den første spedbarnstiden.

Skrevet

Har kjøpt kurv og stativ til å ha på stua, har ikke noe bra sted å plassere en lekegrind

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg fant nettopp ei kjempe fin vugge på finn.no til 1000,- som jeg skal se på i morgen... Håper den er like fin i virkeligheten som på bildet!

Skrevet

Mener i allefall å ha hørt noe om at det er lurt å skille mellom "sove-om-natta"-sted og "sove-om-dagen"-sted, slik at ungen skjønner når det er natt og når det er tid for en lur på dagen.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor i landet dere bor, men på happyland på Svinesund har de kjempebillig babykurv. 899 SEK, med stativ, himmel, madrass, kurvtrekk og sengetøy.

Skrevet

Vi kommer til å bruke en kurv som har gått i arv. Oldemoren til babyen har brukt den, og den er over hundre år gammel. Men selvfølgelig veldig brukbar:) Vi brukte den til førstemann også, og fungerte fint til å ha på stuen. Brukte den litt på soverommet også den første tiden, men grunnen til at vi sluttet med det, var at den var så kort, og det finnes ingen dyner som er like korte. Så dynen hadde det med å komme over hodet på babyen. Skummelt...

Ang. hvor man kjøper det og om det er noen vits i å invistere i noe dyrt. Tror de har endel på finn, ellers har jeg sett endel på auksjoner, brukthandlere og den slags.. Har igrunn ikke sett så mye til dem på barnebutikker, men mulig de har der også. Det er jo ofte slike ting går i arv lenge, så slik er det jo ikke så farlig å legge litt ekstra penger i den.

Skrevet

Vi har en vugge som er arvet. Brukte den som seng den første tiden med førstefødte. Gikk over til grindseng når hun var ca 6-7 mnd. Det som går an er å kjøpe en billig kurv og ha oppi grindsenga den første tiden. De kan du få fra 700 kr og oppover. Med hun første brukte vi vogna som sovested på dagtid, men siden vi må gå over til søskenvogn denne gangen vurderer vi å kjøpe et sovealternativ til stuen. Tenker litt som deg og prøve å få kjøpt/lånt noe brukt, enten kurv med stativ eller vugge. Vi har mulighet til å ha en lekegrind vi kan låne, og da kan vi lage en soveanretning oppi der eventuelt. Mulig vi kjøper ny/brukt vugge til soverommet og bruker arvevuggen i stuen.

Skrevet

Jeg har også fundert på dette en stund- hadde så lyst på slyngevuggen, men samboeren mente som deg at det ble dyrt i forhold til hvor lenge babyen kunne bruke den. Fant en kjempesmart løsning på "problemet"; vi kjøper regulerbar lekegrind, og så fant jeg en hengekøye på Alexi som vi kan ha oppi lekegrinden. Hengekøye synes jeg er så koselig, i tillegg til at det er bra for ryggen til de små, og denne som jeg fant kostet heller ikke skjorta!

Skrevet

Her har vi brukt vugge til begge og komme til kjøpe ei sånn lekegrind som ledddet g med åpning/grind sånn at vi kan sette den rundt så babyen får ligge i fred for broren sin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...