Gå til innhold

Vet dette ikke er et klageforum, men jeg må bare...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av den forbaska unnasluntreren av en samober jeg har! Han mener tydeligvis at alt av arbeidet som er med ungen vår er mitt ansvar. Kosen er han gjerne med på, straks noe skal gjøres med henne så finner han alltid på unnskyldninger for å slippe.

Han jobber stort sett hele dagen når hu er våken, da hu tar kveld kl 18:30, og han er skjelden hjemme før 17:30/18:00

Annenhver uke jobber han fra kl 13:00, men da skal han sove i steden for å være sammens med dattera si, og står ikke opp før i 10-11 tiden!

Med dette i bakhodet skal man da tro at han ville benyttet dagene han har fri sammens henne, men neida.. Nok en gang er hu fullt og helt mitt ansvar.. Som i dag feks spørr jeg ham: "gir du henne grøt og bader henne, eller drar du på butikken og lager middag?" Han ville selføgelig dra på butikken og lage middag.

Hva ender det hele opp med? Joda, etter at jeg har gitt henne mat,badet henne og lagt henne for kvelden, skal han plutselig ha meg til å gjøre hans part også?! Han ble sur for at jeg ikke orka å bake ut pizzabunnen nå da, og nå er han på butikken. Jeg sitter her å ser på pizzabunndeigen, men faan heller.. Han skal IKKE få det som han vil denne gangen også..

Jeg vil påpeke det at jeg ser ikke på det med å mate,bade og legge dattera mi som arbeid, for jeg synes det er kjempekoselig. Men skal det være min oppgave hver dag, som om ikke jeg gjør alt annet og? Han orker/vil virkelig ikke være sammens med dattera si, og jeg synes det er kjempetrist!

Jeg blir veldig sliten og gretten av å ha det sånn rundt meg, og det ender opp med at jeg "bjeffer" til ham en god del. Jeg har prøvs å snakka med ham, og forklart hvordan jeg ser situasjonen, og det hjelper kanskje i tja, 2 dager eller no, så er det tilbake til det gamle igjen..

- Dette er bare en av maaange ting, men måtte bare få lufta hodet litt her nå..

Jeje, ha en fin dag folkens!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godta at menn er slik. Vær glad han er hjemme med deg. Vær også glad du kan være hjemme og kose deg med den lille.

Skrevet

Eller så kan du slutte å ta dritt hele tiden og stille litt krav. Det finnes MANGE bedre menn der ute!!!!!

Skrevet

godt at menne er slik??!!! Det er vel langt fra alle menn som er sånn! Er ikke noe ålreit å føle at alt ansvar med ungen hviler på en og at den andre aldri er villig til å hjelpe til eller ser på det som et strev. har selv vært borti det med pappan her (er ikke sammen lenger) og det var skikkelig skuffende :( han ba meg om å si "værsåsnill" hver gang jeg ba ham gjøre noe med sin egen sønn.... helt uaktuelt. er da et felles barn hvor begge har like mye ansvar. og mor trenger litt avlastning selv om hun er hjemme!!

ikke godta denne oppførselen. de gangen du har pratet med ham, har du tydeligvis ikke fått frem ordentlig hvordan dette virker på deg. ta frem sterkere ord enn du har gjort.

Skrevet

Jeg tar ikke dritt, og jeg stiller krav, men når man er sammens med et menneske som er blitt så skjemt bort av mora si hele livet som han her har, skal det en del til for å endre disse vanene! Og ikke gidder man et knallsurt mannfolk hjemme heller!

Men jeg skjønner at det er lett å si slikt i teorien. Trodde aldri jeg kom til å ende opp med en slik mann, før jeg ble sammens med ham jeg heller!

HI

Skrevet

Takk for konstruktiv tilbakemelding anonym 19:40

HI

Skrevet

Mannen min er absolutt ikke sånn, så det er ikke sant at du bare må godta at menn er sånn. Jeg synes synd på hun som skrev det, for hun har det sikkert ikke lett i livet sitt.

Du må sette grenser, stille krav og lære folk hvordan du vil de skal behandle deg. Det er ikke forsent å få mannen din til å forstå det, men ingen lett oppgave om han har vært bortskjemt hele sitt liv. Det kommer an på om han er villig til å forandre seg eller ikke, for du kan i hvertfall ikke forandre noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...