Gå til innhold

skjer`a?

November nurk, i Desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

har 1000spm. hjelpe meg med noen?

vi venter første. Fikk lite info når jeg kontaktet mitt legekontor. så lurer på:

* hvordan og når søke om føde plass? (vente til etter 1. konsultasjon med legen?)

* når sier dere noe til blivende besteforeldre?

* arbeids giver må jo også bli underrettet når?

* så venner, og bekjente?

* regning på termin? når min siste mens var 6.mars. er jeg da 8 uker på vei.eller 6?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde også siste mens 6.mars, å jeg er 7+2 idag :)

Skrevet

takk takk. da er vel jeg der jeg også.

Og litt tryggere på å ikke være helt på viddene. :)

Skrevet

Kommer litt an på hvor i landet du bor. Bor du Oslo/Akershus og har en spesiell preferanse til sykehus lønner det seg å være tidlig ute. Ellers tar du vel det på første legetime tenker jeg...

Vi sa det til blivende besteforeldre nesten med en gang, men det er jo individuet. Men for oss var det viktig at de visste det om det skulle gå galt også... Samme med de nærmeste venner. Alle andre får vite det sånn etterhvert etter uke 12.

Arbeidgiver har rett til å vite det minimum 3 mnd. før du skal ut i permisjon. Tidligere hvis du trenger tilrettelegging. Også synes det jo sikkert før det da:)

Finnes en fin kalkulator på babyverden.no. Der står det når hjertet begynner å slå osv.

Og gratulerer med spire i magen:)

Skrevet

jeg bor nettopp i oslo/akershus. så da bør jeg søke snarest? skal først til lege 26. mai. synes er for lenge å gå å lure.

Tror jeg bør ringe legen min i telefon tiden. kanskje jeg får noe mer konkrete svar av han. (pleierne kunne/ville ikke svare meg på noe "snakk med legen")

Tror jeg forteller besteforedrene i helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...