Gå til innhold

Grønn bæsj...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har plutsli fått grønn bæsj. Den har vært gul tidligere men grønn de siste dagene...noen andre som har samme erfaring og vet hvorfor den har skifta farge??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har han sikkert luft i magen.. Det fikk lillegutt her i huset.. Hvis du ammer er det sikkert noe du har spist.. De små kan reagere på mye rart! (i mitt tilfelle måtte jeg slutte å ta jern..) eller kanskje han ikke får rapa nok?

Skrevet

Jenta vår hadde det og legen sa det var diare. Hos oss var det et magevirus, men det kan sikkert være mange årsaker. Har han spist noe han ikke bruker for eksempel?

Skrevet

Hvor gammel er han? Får han bare mm? Min baby hadde noen ganger helt orange bajs når hun bare fikk morsmelk!

Grønn bajs kan og vere magevondt, men så lenge han virker fornøyd er det nok ingenting!

Skrevet

ok takker for svar. Han er 1 mnd gammel, jeg fullammmer. Kan ikke komme på å ha spist noe utenom det vanlige men...tror det begynner å gå tilbake til normale tilstader sånn fargemessig så da er det vel greit. :)

Skrevet

Snuppa vår har hatt det i halvannen uke nå. Vi trodde først hun var blitt syk, men hun virker ikkeplaget. Ble sår i begynnelsen, men nå er huden hel og fin til tross for grønn avføring. Det kommer noe gul avføring i ny og ne, men hovcedsaklig grønn. Samtidig har hn hyppigere avf. Våre venner som har barn har alle opplevd det samme.

Vi tror det kommer av at hun har begynt å produsere galle. Gallen er hyperosmotisk og trekker væske ut i tarmen, derav hyppigere avføringer. Det går seg nok til etterhvert.

Hun er ikke dehydrert eller plaget på noe vis. Den enste som plages av dette er nok jeg som må ta bæsjebleier på natta igjen:) Hurra

Skrevet

Jenta mi har hatt gul bæsj , grønn, metallic grønn, kornete, oragne aktig.... Og hun har ikke hatt problemer med magen.

Det er en myte at grønnbæsj betyr magevondt.

Tarmene jobber , og utvikler seg , og fargen endres .

men det stemmer at kolikk barn , eller barn med mye magevondt har en mørkere farve på avføringen...

Så om barnet ditt har grønn sement lignende bæsj, betyr det ikke nødvendigvis at hun plages med magen.. Heller at tarmene er i funksjon og jobber godt!

All bæsj er god bæsj.. haha:)

Skrevet

hei...vi hadde samme problem med jenta vårt når ho var så liten. Fikk besjed at det var bare overprodusjon av galle og det er helt ufarlig!

Skrevet

hei,jeg gir gutten min maltekstrakt og etter det har bærsjen blitt grønn..kanskje det har noe med det å gjøre,hvem vet..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...