Gå til innhold

jeg vil sykemelde meg igjen...litt irritert!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke klar for å jobbe 100% igjen jallefall... er helt utmatta og dautrøtt, føler jeg ikke har energi eller tid til noenting. Da jeg var 50% sm orket jeg såvidt å fine på noe med venninner liksom, og nå som jeg er 100% i jobb igjen orker jeg ingenting! I natt stod jeg tom til halv 3, skulle egentlig være ferdig å gå hjem 12, men det var klart andre som prioriterte seg selv hjem først, så da endte jeg opp med å stå sammen med "diktatoren", som kommanderer til å pusse vinglass og pusse bestikk til morgenkvisten, mens han selv går over alle flater og gnikker og gnur 100 ganger! Han er enslig og har ingen familie å komme hjem til og det vvirker som han bare koser seg mens han går rundt med kluten sin og hører musikk, mens jeg/andre står der og pusser til den store gullmedaljen! ikke snakk om å bidra med å pusse selv slik at vi skal bli ferdige å komme oss hjem, neeeida, det virker som om han gjør det bare for å være kjip ...

og jeg gidder ikke si fra mer til han, det har jeg gjort tidligere,og han lagde et evig spetakkel foran fult av gjester,ropte og skrek som en tiåring, og prøvde å dytte meg(!!!) bort til pc der man stempler seg ut. Dette ble selvfølgelig tatt opp i møte med sjefen, og han fikk advarsel.

Men jeg orker ikke si noe til han nå, for jeg er gravid og mye lettere å knekke nå enn tidligere, og jeg er faktisk litt redd han enkelte ganger også...han er jo 2 meter høy og har et temperament som ikke ligner grisen.....jeg orker ikke lage dårlig stemning, selv om han gjør d.

Mannen er servitør på lik linje med alle andre oss"unge" piker, og har ingen autoritet til å bestemme hvem som skal gjøre hva osv...han ble også ansatt leeeenge etter meg, men har satt seg selv inn i den "sjefsposisjonen"...ettersom han er eldre og har mer livserfaring virker d som han tror...

jeg skulle ønske han ble sparket for lenge sidn, men det er ikke lenge siden vi fikk ny sjef, og den tidligere sjefen var helt på knærne etter denne mannen og valgte å ikke høre på oss andre ansatte, men forgudet heller denne høyreiste mannen....

Hun nye sjefen har jeg jo vært i møte med og hun har gitt ham advarsel, hun ville heller ikke ansette han som restaurantsjef eller gi han noen autoritet til å bestemme over oss andre ansatte noensinne sa hun. Han var absolutt ikke egnet til det.

Ville dere tatt opp med nytt møte ang. denne personen som leker sjef og oppfører seg som en diktator?

Han lager sinnsykt dårlig arbeidsmiljø og sliter ut oss andre ansatte, med sin dårlige holdning mot oss. Han nedverdiger oss så sinnsykt, og det ser man med en gng med måten han snakker til oss, ser på oss, og forholder seg til oss...Jeg kan nevne at han er muslim og jeg tror han har med seg en stor del av kulturbakgrunnnen sin med seg inn i jobben, men det passer ikke her i Norge, på et arbeidssted der vi hadde et supert miljø før han kom inn.

Noen som har noen gode råd? for jeg blir helt utmatta av han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne mannen søkte på restaurantsjefstillingen da våres tidligere restaurantsjef sluttet, men fikk klart avslag.

sjefen våres har heller valgt å stå uten restaurantsjef foreløbig.

Skrevet

Da tar du det opp med sjefen igjen. Denne mannen har ikke noe der å gjøre. Han bedriver jo mobbing. Vet det er vanskelig, spesiellt nå som du er gravid, men snakk med sjefen igjen. Gå eventuellt sammen med flere av de andre kollegaene dine, å snakk med sjefen.

Ønsker deg lykke til=)

Skrevet

Ja kanskje jeg må gjøre det...men jeg synes det er så ubehagelig, føler jeg liksom er en "sutrekopp"..Men jeg vil jo bare ha det trivelig på jobb, og han gjør det utrivelig...

De fleste ansatte som hadde like store problemer med ham har sluttet i jobben, der han var en stor del av årsaken til oppsigelsen deres. De som er igjen nå er mer "pysete", og tør ikke å si fra om alt han gjør til sjefen, men sier det derimot til meg opptil flere ganger...men det virker som de er redde for hva han kommer til å si til dem etter han liksom har "fått kjeft" pga hans oppførsel..Han har også noen han har favorisert, som ikke har et eneste vondt ord og si om han, selv om de har sett hvordan han ter seg i forhold til andre..

Denne mannen er svært manipulerende, og er også veldig flink til å snakke for seg. Jeg ser jo hvordan han ter seg mot gjestene, og han er sååå overhyggelig at jeg blir dødskvalm( fordi jeg vet at han oppfører seg helt motsatt mot div. kollegaer..) men gjestene synes jo han er kjempehyggelig..de skulle bare visst.. så det er en veldig utspekulert mann, så det er ikke bare bare å få "tatt ham"...

Men jeg skal prøve å ta det opp igjen med sjefen, for det skaper stor mistrvisel å måtte jobbe sammen med ham...under hans kommando, når han egentlig er ansatt på lik linje med oss andre "vanlige" servitører...hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

enig med blueberrypai

men bare en ting; tror du bør reformulere en setning.. Reagerte på at du skriver at du vil sykemelde deg, og så skriver du at når du var sm 50% orket du nesten ikke å finne på noe med vennene dine.. Hørtes nesten ut som om du ville ha 100% sm for å ha overskudd til vennene dine.. Det hørtes ikke bra ut.. Men til det du egentlig skulle fram til; jeg hadde klikket mentalt hadde jeg hatt en slik sjef.. Gå videre med dette, han har vel en sjef som han må stå til rette ovenfor? (han er ikke eieren?)

Skrevet

Nå må du ikke misforstå Jojo79, jeg mente ikke at jeg vil ha 100% sm for å ha tid og energi til venner...jeg prøvde bare å stratuere hvor lite energi jeg har....jeg hadde jo såvidt energi til annet enn jobb da jeg var 50% sm, og nå som jeg er tilbake 100% i jobb igjen, og han fyren styrer på slik, er jeg helt utmatta, og har ikke overskudd til noenting annet enn å gå i halvsøvne hjemme........

håper du skjønner meg nå=O) at jeg er ikke interessert i å bare sove lenge og løpe ute med venner, men jeg har lyst på å ha energi og overskudd til å "leve"...og ta vare på babyen og kose meg med svangerskapet..

Han her fyren som oppfører seg som en diktator er ikke sjef! Heldigvis for d.

Han har bare satt seg selv som sjef, og bosser oss andre servitører rundt som små maur...Han er 2 meter høy godt bygd mann, og har en veldig diktatorisk holdning, og de fleste andre som jobber der er på størrelse med meg, som er litt over halvmeteren...og de fleste er jenter.

Han er "bare" servitør" i likhet med oss andre...så jeg vet ikke hvorfor han har gitt seg selv den autoriteten han tror han har, men når jeg har tatt opp dette med min sjef har hun bare sagt at jeg skal ikke finne meg i noe av hans "tull"( som f.eks da han prøver å sende folk tidligere hjem før arbeidstiden demmes er over, pga bla uoverenstemmelser) men det er ikke så enkelt å si imot ham, for da roper han og skriker foran gjester, og det er både flaut og ubehagelig, for han får situasjonen til å virke som om det er "oss andre" som er problemet, og ikke han.

mannen er 40 år, og kulturbakgrunnen hans har et kvinnesyn de fleste kjenner til...han er muslim, og det sier vel nok om deres kvinnesyn?

Det er vel derfor han har gitt seg selv den autoriteten...

Men, for å gjøre det klart, han er kun servitør, ikke sjef!

Vi har ikke restaurantsjef for tiden, så våres aller øverste sjef fungerer som restaurantsjef for tiden, til hun finner en passende søker. Hun øverste sjefen våres er kjempehyggelig, men hun er der kun på dagtid, og får jo ikke med seg hva som skjer etter at hun har gått....

Men hun har gitt beskjed om at denne mannen IKKE er sjef, selv om han tror d...men d er vanskelig å få ham til å innse, når han har den personligheten og holdningen..

Skrevet

åhhh... den fyren skal være glad jeg ikke jobber hos dere, da hadde han fått høre akkurat hvor skapet skal stå!!!!

Hvis jeg var deg ville jeg begynne å skrive ned dato, klokkeslett og hva problemet er, så kan du banke i bordet til sjefen din med dette. Få gjerne kollegaer til å "vitne" ved å skrive under.. Sånne som han fyren er det bare å få fjernet, merker jeg blir grinete bare jeg hører dette.. er verneombud på jobben min, og finner meg ikke i noe tull.. Nei, få han ned fra den høye hesten hans!.. Blæh...

Jeg skjønte hva du mente med å være sliten, det sto bare litt "klossete" forklart, og kunne lett bli misforstått.. Men nå er jeg i samme situasjon selv, er helt utslått, så jeg ser den =)

Skrevet

Jeg jobber i samme bransje som deg og vil bare si at du har krav på å få vaktene dine tilrettelagt. Jeg jobber selv som hovmester og min sjef ønsker å beholde meg i jobb så lenge som mulig noe jeg selv vil også. Du skal slippe å ha seine vakter og tunge vakter når du er gravid. Vi hadde også en slik persn som du beskriver på jobben. Vi gikk sammen flere å nektet å jobbe med han mere, når han allerede har fått en advarsel må de jo være klar over at det er noe som ikke er helt riktig.

Om jeg hadde kommet på jobb og sett at servitørene hadde pusset glass til hal 3 hadde jeg blitt rasende. Ikke veldig økonomisk. . .. .

Skrevet

Tro meg, jeg har sagt ifra han flere ganger, men han viser en så agressiv side da, og tåler ikke å bli sagt i mot av en kvinne, at jeg ble livredd han. Jeg stod og tappet en øl, og han tok hånden min hardt og førte den hardt ned på bardisken så ølet skvulpa og jeg fikk gråten i halsen. Jeg trodde han seriøst skulle dra til meg..så hissig ble han. Jeg "mannet" meg likevel opp og sa jeg ville faen ikke ha noe av at han i det hele tatt tok i meg, og at han måtte bare måtte skjerpe seg med den oppførselen der, for d er uakseptabelt...allikevel fikk jeg det ikke så klart frem som jeg skulle ønske, for det var gjester i restauranten, og jeg ønsket ikke å høyne stemmen til ham da...

Jeg har tatt opp d med vinglasspussingen til sjefen, og hun ble rasende med tanke på hvor lite økonomisk det er å ha flere servitører på jobb til langt utpå natt, for å pusse vinglass...vi har jo tilogmed nattevakt, som kan pusse glass.

Men jeg fikk ikke sagt noe til henne ang.hvordan jeg føler å jobbe med han...men jeg prøvde å hinte frempå litt ang. tidligere episoder, og jeg og sjeffen blir å ha et møte ganske snart, og da tar jeg opp dette...men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem for henne, for jeg vil jo at det skal være saklig og bra, og ikke at jeg bare buser ut med; "han er en sjikkelig drittsekk...", hvis dere skjønner hva jeg mener..?

Skrevet

Jeg tror nok ikke han skjønner helt hva han egentlig driver med...skjønt, han ringte meg da jeg var sykemeldt og ba om unnnskyldning for hvordan han hadde oppført seg mot meg, og at han hadde ikke skjønt hvor ille det var før da..fikk vite i ettertid at det var da han hjadde fått advarsel! så absolutt ikke rart han ba om unnskuldning og skjønte hvordan det hadde vært for meg da...Og han tenkte vel det var best å "holde seg inne" med meg, siden han fikk advarsel pga meg, og at jeg sa i fra!

Nå driver han derimot og "plager" andre.... f.eks en av mine kvinnelige kollegaer er fra muslimsk familie, og denne fyren er litt betatt av henne virker det som, hun fikk blomster på valentines day, og han ble megasjalu!

og reagerte med å ikke wsnakke til henne på mange dager( og hvordan fungerer det å jobbe sammen med noen som pokker ikke kan kommunisere med deg????)

for et par dager siden, kanskje en uke, så spurte han henne om et kyss etter jobb, og hun sa nei....Han hadde sett henne kysse med en norsk fyr, og han flippa totalt!

dagen etter var stemningen så dårlig fra hans siden, han var sjikkelig nedverdigene i måten han snakket til henne på, og jeg var helt sjokka over oppførselen hans...

De har ingen som helst relasjoner til hverandre, det eneste de har til felles er muslimsk bakgrunn, og hva i huleste gir det ham rettigheten til å "bestemme" og legge seg oppi hennes privatliv, i NORGE?? og hva gir det ham rett til å oppføre seg dårlig som kollega?

Faen ikke ta med problemer, kulturbakgrunn, eller andre "issues" på jobb vell...Jeg begynner ikke å dra inn kristendom på jobb liksom...jobb er jobb... da har ikke resten av verden noe å si...nå ble dette veldig rotete, men håper du skjønner hvor jeg skal...eller hva jeg mener,.,

Skrevet

men ja, sjefen min prøver å tilrettelegge for meg, og hun ble ganske rasende for at jeg var nødt til å stå til halv 3, det var både uøkonomisk, og hun mente også at det hadde vært mer rettferdig at jeg skulle gått klokken 12, og at andre skulle stått igjen, OM noen skulle stått igjen da...

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du har en veldig fin sjef, og jeg ville tatt det opp med henne - sammen med de andre som er berørt. Dette gjelder jo flere enn deg, og da hjelper det vel lite at du sykmelder deg? Det vil si, det hjelper jo DEG, men ingen av de andre på arbeidsplassen din. Dette er er arbeidsmiljøproblem, og det bør behandles som det, etter min mening.

Skrevet

Ja, jegt skal ta det opp med henne...jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal legge det frem...jeg vil jo legge det frem saklig og "profesjonellt", ikke buse ut med; han oppfører seg som en dritsekk og jeg spyr av han...skjønner?

b

Skrevet

Nei, det vil nok neppe hjelpe. Hva om du setter deg ned, gjerne samme med andre involverte, og skriver ned en liste over konkrete ting/situasjoner dere er misfornøyde med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...