Gå til innhold

Hva skal dere på 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir nok lettere på 17. mai i år enn i fjor. Husker vi dro på den lokale skolen og kikket litt på arrangementet, men Mia fikk et av sine aller siste kolikkanfall og bare skrek av smerte på slutten. Vi hastet hjem, jeg bærende på en hylende unge mens alle mammaene sendte meg DE verste "torturerer du babyen din???"-blikkene. Det gikk såklart over med en gang vi kom hjem;-)

I år skal vi møte Mia's lille fetter med foreldre i byen og titte på barnetoget tenkte vi, kanskje grille om været tillater. Jeg har kjøpt et lite flagg som Mia allerede er veldig begeistret for å vifte med :-)

Hva skal resten av gjengen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal være i Oslo på 17 mai. Har ikke planlagt dagen noe særlig enda. Regner med at det blir en tur for å besøke Camilla sin oldemor, det er tradisjon.

Så blir det sikkert en tur ned til skolen her hvor kusinene til Camilla går.

Og er det fint vær så regner jeg med at vi inviterer på grillmat eller spekemat her hos oss :-)

Husker også at det var en del stress i fjor ja! Camilla tålte ikke all oppmerksomheten og ståket rundt henne så hun skreik i nesten ett døgn etterpå stakkar. Blir nok noe helt annet i år :-)

Hun fikk også "bunad" av farmor og farfar til jul så den må jo prøves sammen med bunadsøljen hun fikk av oldemor i Kristiansand :-)

Skrevet

Hmmm, ikke akkurat lagt de store planene enda vi. Tror vi ser an været litt. Hvis det blir fint, tar vi vel en liten tur ned til byen, hvis ikke blir det den lokale skolen. Skal muligens feire med et annet par med barn.

Husker også i fjor, hvor Maja sovna i vogna mens korpset stor tjue meter unna og spilte;-) Tiden flyr, og det har gått et helt år siden - utrolig!!

Skrevet

Vi skal hjem til der jeg er i fra. Har hele familien min der. Vi skal gå tog og spiser maaaaaase is. Mamma og samboeren kommer hjem på ettermiddagen fra Tyrkia, så jeg og Benedicte skal hente de på flyplassen... så drar vi hjem til de å griller alle sammen etterpå.

Benedicte skal forresten ha på seg bunaden jeg hadde når jeg var liten..blir nok veldig fin...he he

Det er rart å tenke tilbake for 1år siden da snuppa lå i vogna si og hilste på alle kjente og ukjente... tiden flyr jammen fort.

Skrevet

Ja 17. mai i år blir HELT annerledes for meg!! På denne tiden i fjor så lå jeg på sykehuset med akutt mastitt.. Og LilleM var bare 3 uker gammel.. Jeg husker jeg fikk permisjon fra sykehuset for å se på toget og komme meg ut littegrann før jeg måtte inn på kvelden igjen...

MEN i år skal vi kose oss. Vi skal, sammen med noen venner, til byen å se barnetoget. StoreM går jo i det toget. Og LilleM skal se sin store helt gå i tog og veive med flagg!!! Så skal vi hjem og kose oss litt i hagen, før vi drar til skolen til StoreM for den obligatoriske isen og pølsene og sure kaffen..

Etterpå skal vi hjem og grille og kose oss med enda flere barn og voksne. LilleM har en bunad som er arvet.

Og forhåpentligvis kan jeg titulere meg som tante til en liten RosaM innen 17. mai! Min søster har termin 13. mai!

Skrevet

Her blir det feiring med både mormor, morfar, Oma og bestefar. Mine foreldre kommer inn og det gleder vi oss til. Det blir hvis været er bra en tur inn til byen for å se toget. Mine foreldre har jo aldri sett Oslo på 17.mai.

Det blir lunsj her og så grilling med dem på kvelden.Blir koselig det. Kanskje vi rekker en tur bort på skolen også. Får se hvor lenge vi blir i byen.

I fjor var vi bare hjemme så i år blir det nok litt mer farting ja. Flagg må vi iallefall ha med og kanskje en ballong også. For det elsker hun jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...