C <3 M <3 E <3 Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Har en gutt 04 og ei jente 06 fra før. Tok en abort i januar i år, og angrer noe voldsomt. Nå føler jeg et så sårt savn etter en baby, men er så redd det blir for tett mellom barna. Noen som har 3-4 barn tett på hverandre som vil dele litt erfaring med meg. Eller bare gi meg en god grunn til å få en til:-)
studdis Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Heisann! Jeg ønsker meg også et barn til. Har tre stk, men det er 3 og 4 års mellomrom mellom dem, så de er jo ikke så tette. Men jeg sliter med dilemmaet om det blir litt mye å få et fjerde barn. Det er flere ting som taler imot dette: jeg burde kommet meg i jobb først (går på skole), vi må ha større bil, vi må innrede nok et barnerom, vi må nok en gang stå i barnehagekø, vi starter på nytt igjen med nattevåk og løping etter et lite troll nå når endelig alle de andre tre er blitt store og ganske selvhjulpne. Men jeg vet at jeg ihvertfall har god tid, vi har god nok økonomi osv. Har ennå ikke tatt en endelig avgjørelse. Noen dager er jeg veldig babysyk og MÅ bare ha en baby, mens andre dager er så travle at jeg synes det er best å ha det som nå. Jeg er spent selv på hva det vil bli til.... Mitt råd til deg er at du kjenner godt etter hva du/dere har kapasitet til. Du skal ha både plass i hus og bil, økonomi til det og ikke minst overskudd. Dersom du gjennomførte en abort i januar, så er dette kanskje et tegn på at dette ikke er det rette tidspunktet til å tenke på et barn til??? Jeg ser ikke det som noe stort problem å ha tre tette, det er bare koselig det, men selvsagt krevende til tider. Nå har du jo muligheten til å nyte de to barna dere har som ennå begge er ganske små og gi dem masse oppmerksomhet. Jeg ville ihvertfall ha brukt litt tid før jeg hadde blitt gravid igjen dersom jeg var deg, slik at det ikke blir et resultat av at du angrer på den aborten du gjennomførte. Legg fra deg dårlig samvittighet og tenk på noe annet enn babyer for en stund, for man kan virkelig bli hektet på tanken. Jeg er sikker på at du klarer å finne fram til hva som er riktig for dere, men bare forsøk å slapp av og ikke forhast deg. LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå