Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli smittet av det når man kysser den som har det når den personen ikke har utbruddet??

Han har det,men det var gått vekk nå, kyssa han i går, i dag har jeg en liten blemme på leppen! Å nå har jeg helt angst! Jeg kan IKKE få herpes munnsår!

Isåfall, var det ikke litt tidlig å få det dagen etterpå kyssingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har kjennskap til dette?:(

Skrevet

Kjøp Antix på apoteket, evt. Compeed munnsårplaster.

Uansett om det er herpes eller ikke, bør du gjerne ta forhåndsregler og begynne behandlingen før du evt. får utbrudd.

En blemme er som oftest tegn på herpesmunnsår ja..hvis du klør i tillegg, er det nok det...

Men hvorfor har du egentlig angst og kan IKKE få herpesmunnsår? Skjønner at det er kjipt altså, men det er ikke farlig, jeg har hatt det omtrent hele livet. Nå kjenner jeg når det er på vei til å komme, og da begynner jeg behandlingen og unngår som oftest utbrudd.

Skrevet

tusen takk for svar!

Ska på apoteket å kjøpe imorgen!

Det er ikke store belmmen, det er tre helt små....ser de ikke men jeg kjenner de.

Jeg vet ikke hvorfro jeg har angst, jeg vil bare ikke ha det :( Er vel litt skremt av en venninne som har det som får utbrudd jevnlig og hun har kjempe vondt og digre blemmer på munnen. Å de kommer hver mnd !

Skrevet

Man kan bli smittet selvom den man kysser ikke har utbrudd! Har en venninne som har blitt smittet av samboeren som har herpes, men hun har ikke fått det på munnen, men "det andre stedet" herpes er vanlig:-( Og de har holdt seg unna når han har utbrudd.

Skrevet

De tre helt små blir nok dessverre garantert én stor hvis du ikke gjør noe med det. Det høres ut som herpes for min del, og jeg er veldig kjent med akkurat herpesmunnsår:-s

Men så lenge du får kommet deg på apoteket i morgen, burde det ikke være noe problem!

Skjønner at du er skremt, men venninnen din høres ekstremt uheldig ut. Jeg hadde mye mer når jeg var liten, men etter at jeg har begynt å bruke skikkelig salve har jeg sjeldent utbrudd. Man kjenner når det kommer, og kan forebygge.

Du kan jo også være heldig, og slippe unna med denne ene gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...