Dronningen! Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Her har du de 5 grunnene dine for å revurdere dine tanker om 1. mai. * Sykelønnsordningen * Krav om kortere arbeidsdager * Likestilling * Krav om ferie * Pensjonsordningen
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 dessuten er flagget vårt så pent at det burde henge på stangen sin ved envher anledning som "krever" flagging!
Hønemor&guttaboys Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Takk takk! trodde du mente de lå inne i den andre tråden jeg, ser du. -De 5 grunnene mine? De er vel strengt tatt dine Enig i at flagget vårt er fint da!
Dronningen! Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2008 De 5.grunnene er ikke mine... De er lagt frem og forhandlet seg frem til av DEG som arbeidstager! (Eller er det de som er tillitsvalgte/fagorganiserte som har forhandlet de frem for deg uten at du trengte å løfte en finger?)
Hønemor&guttaboys Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Nei, men hvis de ikke er dine, så er de vel heller ikke mer mine? For det skrev du nemlig Men det spiller altså ikke noen rolle da, fikk bare lyst til å kommentere det. De fleste er vel klar over at man kan ha forskjellig syn på saker og ting her i Norge. Jeg skal ikke love at jeg kommer til å heise flagget på kommende 1. mai´er, men det er interessant å høre andre folks meninger, kampsaker og verdier for-det-om. Men først må jeg kjøpe meg flaggstang, vel!?
Dronningen! Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2008 De er forhandlet fram for at VI skal ha en god arbeidsdag og fritid. Flaggstang trenger du ikke å kjøpe så frem du ikke kommer til å flagge:o) Ha en fin 1. mai
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Må stille deg et par spørsmål til, jeg, Mamma84 - 2inni&2utenpå: Er du i jobb? Er du organisert?
Hønemor&guttaboys Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er i jobb, men ikke organisert. Dèt var min definisjon. For jeg er hjemme med barna mine, og anser det for å være en fullverdig jobb, selv om det mangler en liten detalj i forhold til "normale" arbeidsforhold (altså lønn). Og selv om jeg er ganske alene om å se på saken sånn. Selv om det sikkert kunne vært grunnen til at jeg ikke engasjerer meg i 1. mai-feiringen, så er jeg interessert i ansattes rettigheter, både fordi jeg har en mann som er i arbeid og fordi jeg selvfølgelig kommer til å jobbe utenfor hjemmet når jeg er ferdig med den jobben jeg er i nå. Så jeg tror nok heller grunnen til min tvil ang å heise flagget i min egen flaggstang kommer av diverse andre ting. Jeg er mer likegyldig enn bastant, men det er nok mye annet jeg brenner for nå, naturlig nok, i den situasjonen jeg er i. Jeg skal vurdere å gå til innkjøp av både flagg og flaggstang dersom noen forhandler frem litt lønn til meg også (Jeg synes forresten det er lite stas å legge inn dette innlegget her, siden det aner meg hva dere tenker, og jeg har fått føle endel fordommer mot hjemmeværende mamma-yrket tidligere. Jeg tenkte å skrive PM i stedet, men gadd ikke være feig likevel.. )
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Hehe... Nå venter du deg antakelig noe helt annet enn hva du får... Jeg er helt enig med deg i at å være hjemmearbeidende er fullverdig jobb, og at det gjerne kunne vært litt å hente på disse viktige arbeidsoppgavene rent økonomisk sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå