Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bagene er pakket, både til den som skal til mormor, den som skal til pappa og vi tre som skal til Madrid. Gleder meg til sol, varme og noen rolige dager!

Jeg har bestemt meg for at det blir pause herfra også når jeg kommer tilbake. Jeg innser at når folk her inne omtaler meg ufint, sender PM'er til andre brukere om meg, stikker og overser unnskyldninger - da gidder jeg rett og slett ikke å være her på en stund. Når jeg gråter på kvelden fordi den jeg er er så irriterende, da er det bedre å ta en pause. Som en annen sa for en stund siden, jeg har jo venner i den virkelige verden og trenger egentlig ikke dib. Jeg har til og med fått venner her som jeg holder kontakten med. Jeg har vært meg og sagt det jeg har ment, men det er altså nok til å trigge noen. Det synes jeg er dumt, men tar altså konsekvensen av det for en stund.

Jeg leser for å holde meg oppdatert om dem jeg bryr meg om (og det er mange!) og for å se etter treff her i regionen, men holder munn en stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres deilig ut med tur, men du, den andre delen av meldingen din skjønner jeg, men likevel; liker det ikke!! Jeg er jo ikke av de som er her oftest, men synes siden her inne er bedre her med deg enn uten!!!!

Vel, skjønner jeg må gjøre alvor av den avspaseringen min snart... Stor klem til deg, vennen!! Kos deg i Madrid og tenk på at det er i allfall noen her som setter umåtelig stor pris på dine innlegg og kloke råd&kommentarer!!!!!!

Skrevet

Madrid høres deilig ut :):) Riktig god tur.

Det med ufin omtale av deg vet jeg ikke om, men fra meg skal du iallefall bare ha godord :) Du svarer så utfyllende og jeg har fått mange gode tips fra deg. Jeg synes det er synd at du skal ha pause herfra jeg :(

Skrevet

Åååh,som jeg missunner deg den turen da.Kunne betalt alt for å stikke av akkurat nå..kos dere masse der nede,og ta en alkoholfri parasolldrink for meg da =)

Så til den andre biten da...

Jeg føler det er min feil at det ble slik her inne.

Hadde ikke jeg skrevet det jeg gjorde,fått svar fra hun der dama,hadde ingen trengt forsvare meg,og diskusjoner osv hadde ikke kommet frem.

Mange har sagt at det ikke var min feil det her,men slik føler jeg det uansett hva..

Jeg syns siden her er blitt litt sånn "barnehagete".

Ingen er bedre enn andre for meg,og jeg er like glad i alle jeg ;o)

Har ikke møtt en eneste av dere,men alikavell.

Man må kunne svelge kameler,overse,og ikke ta til seg riktig alt.

Jeg følte en stund at enkelte ikke likte meg.Jeg kan ikke tvinge noen til det da.Jeg er meg,med alle mine skrivefeiler og dårlige humor..

Jeg skriver her inne for å få svar ;o) Å dine svar har hjulpet meg masse.

Har ingen utdannelse jeg,så mine svar er ikke like.Jeg er bare en enkel husmor og mamma til mange.Men livets lærdom har jeg rikelig av.

Nei,du må ikke forsvinne fra oss maud.Man må kunne leke i samme sandkasse og likavell være venner ;o) Håper du skjønte hva jeg mente?? (som sagt,jeg har mine feilsvar he he)

Kos dere i sand og hav.Jeg skal tenke på dere,og missunne dere ferien ;o)

klem

Skrevet

Aller først :

God tur til Madrid,denne turen fortjener dere virkelig,deilig å komme bort litt til sommer, sol og varme.

Sannelig har dere hatt nok i vinter med flytting,fødsel,syk minstesnupp,omgangssyker også du mye alene med barna.

Når du nå opplever det du gjør her inne, synes jeg det er ikke annet enn trist!

Drittkasting på pm,baktalelser og manglende aksept for unnskyldning hører ingen steds hjemme. Da må det være folk her inne som er doble...og det synes jeg er skummelt. Men det er gjennomsiktig og om man gidder og orker er det sikkert ikke vanskelig å finne ut av hvem som står bak. Du har jo fått greie på det ikke sant?

At du trekker deg unna forstår jeg godt,det er vondt når slik mobbing gjør at man gråter på kveldene,og jeg vet at du ikke er den eneste.

Du svarer klokt,du støtter og viser at du tenker gjennom dine innlegg og svar. Du er kanskje ikke alltid enig med alle,og det er bra! Du stiller deg undrende til en del ting,men det lyser av rettferdighet i det du skriver. Jeg har aldri opplevd at du i kraft av din stilling har kommet med noen "jeg vet best" svar.Du svarrer generelt,og med en innsikt og empati som gjør det trygt å komme med problemstillingen sin.

Du er ærlig,veldig ærlig og det setter jeg mest pris på. Eksempel fra det,er da jeg skrev om ballets dronning datteren min... :)

Og jeg vil takke deg for de gode verktøyene jeg fremdeles bruker og tenker på.Tenker særlig i forhold til innlegget mitt med exenfrust.

Håper du bare tar deg en pause,og at vi snart ser deg her inne igjen. Vi er veldig mange som setter pris på deg,og det kommer du nok til å merke nå :)

Sender deg en god varm klem,

Skrevet

Hmm...og hva skal jeg skrive her nå mon tro.....?

Jeg som anser meg selv som nær venn med deg, som holder av deg og som alltid gleder meg til samtaler, diskusjoner, latter og refleksjoner i ditt selskap, enten skriftlig via nett eller muntlig når vi er sammen??? Jeg kan ikke fordra at de jeg er glad i har det vondt og vanskelig, enten være seg fordi livet rett og slett byr på utfordringer eller som nå...fordi noen velger å gjøre vår felles lekeplass til et sted der det ikke er trivelig å være...

Selv om dette er internett, har man sannelig lov til å forvente vanlig folkeskikk og respekt. Verden her inne er ikke større enn at man får kjennskap til ting som lever skjult og som egentlig ikke var ment for alle å vite om... og baksnakkelser og negativ omtale av personer har en tendens til å komme for dagen til slutt...Desverre er ikke dette første gangen at slike avsløringer har blitt gjort! Men kanskje det er første gangen noen med din innsikt og styrke sier ifra om at dette ikke er greit???

Vi er jo enige om at dette forumet har skapt gode relasjoner og vennskap som ikke like lett hadde blitt etablert et annet sted rett og slett fordi man ikke ferdes i samme miljø. Men det er jo heldigvis slik at man kan flytte disse viktige menneskemøtene ut fra nettet og pleie vennskapene i den virkelige verden.

Jeg gleder meg til neste uke når jeg får høre om deilig Tapas, romantiske timer i Madrid, sovende liten snupp som har skjønt at det er lurt å lade batteriene mer enn korte glimt, og se at ferien og kjærestetiden har gjort deg godt!!!

Ønsker dere en riktig god tur!!!!

Klem klem

Skrevet

Sol og varme høres deilig ut, håper dere tre får en fin tur til Madrid, og at de andre to får det hyggelig hos hhv mormor og pappa!

Synes det er veldig leit å høre at du har opplevd så leie ting her inne på modensiden - det er ikke sånn jeg vil at folk skal ha det her inne. Jeg må innrømme at jeg ikke har fått med meg riktig alt dette du skriver om men jeg har jo skjønt av et par tidligere innlegg at ting har foregått i kulissene, og da er det nok fort gjort at det kommer dulgte meldinger og hentydninger som ikke alle får med seg? Håper at ikke noe av det jeg har skrevet/latt være å svare på er årsaken til at du føler det sånn og er lei deg nå.

Jeg håper du kommer tilbake hit etter ferien din også - med fin brunfarge, fylt av nye krefter og klar til flere "samtaler" ! c",)

Skrevet

Jeg ønsker dere en god tur til Madrid! Håper dere får tid til både opplevelser, sol og avslapping!

Den neste delen av innlegget ditt er en problemstilling som er tatt opp av flere over de siste par ukene. Og jeg må være ærlig og si at jeg ikke helt forstår hva som pågår her.

Jeg har kontakt med mange av nickene her inne. Både på PM, sms, msn, telefon og ikke minst ansikt til ansikt. Sannheten er at ingenting negativ er nevnt om hverken deg eller noen andre her inne. Hvis noe nevnes så er det at det er trist at stemningen er endret her. Men stygge ord, stikk og baksnakking foregår IKKE under min kommunikasjon med andre. At ting foregår som er utenfor min viten tar jeg selvsagt høyde for.

Ja, jeg har ett liv utenfor dib jeg også! Selvfølgelig! Men jeg vil påstå at enkelte av disse damene jeg har møtt her.... betegnes nå også som en del av livet mitt til hverdags. Noen av oss har feiret bryllup sammen, andre av oss tar med familien på ferietur sammen, koselige kaffekopper drikkes i fritid mellom arbeidsøkter... og slik fortsetter det:=) Modenhet og takhøyde er krav jeg setter til meg selv og til de jeg omgås. Ren skjær baksnakking og ufin oppførsel er noe jeg har til gode å oppleve av de jeg har kontakt med her.

Som i det virkelige liv, så vil man også her møte på mennesker som man har full klaff med iforhold til interesser, humor, opplevelser osv. Alikevel så omgås man alle med respekt. Respekt for at vi er ulike. Og ikke minst så omgås jeg andre jeg ikke "matcher" 100% i ett og alt med i glede... glede over å lære nye måter å tenke på...nye vinklinger til de ulike sidene av livet. Alle MÅ ikke bli mine næreste... men alle bør greie å forholde seg voksent til hverandre.

Jeg er kanskje enkel på det viset at jeg ikke bryr meg om hva andre måtte mene om meg. Jeg er trygg på at den jeg er er god nok!

Leieren er dessverre blitt splittet her inne, og det er veldig unødvendig.

Føler at svaret mitt til deg ble rotete og kanskje litt uten en konklusjon. Jeg synes at det er trist Maud at du vil trekke deg tilbake. Jeg respekterer at du føler at du må og håper at du vurderer å komme tilbake hit etter en kort stund.

Skrevet

Så deilig med feietur for hele familien. Og særlig for den gjengen som skal til Madrid. (mimre... kan huske jeg hadde en kjæreste der en gang i antikken)

Jeg synes det,- at når vi har synspunkter på andre mennesker enten det er IRL eller på internett - så tar vi det opp med rette vedkommende og ikke rundt opp i postkassene til andre enn den saken gjelder.

Det er fort å glemme når man sitter og taster at det skjuler seg mennesker i andre enden. Ville man sagt det samme ansikt til ansikt som man av og til sier med bokstaver på en skjerm?

Alle kan ikke like alle hele tiden - man å respektere at vi alle er forskjellige burde ikke være store saken å få til.

Jeg oppfatter deg, Maud, som et raust, varmt, reflektert menneske med stor integritet. Jeg leser bestandig det du skriver for jeg liker veldig godt din måte å se verden på. Håber en pause gir deg det du trenger for å komme tilbake hit igjen.

Skrevet

Ønsker deg en riktig god tur til Madrid, Maud. Selv om jeg er bittelitt misunnelig. Mmmm, tapas og spanske viner er jo slett ikke dumt da!

Jeg er glad for at jeg forhåpentligvis er en av vennene som fortsatt kan ha kontakt med deg selv om du tar pause her inne. Du er en av de få som faktisk iler til og tilbyr å hjelpe når andre sliter - oppriktig - også på "orntli" og ikke bare på nettet.

Og jeg kan ikke forstå annet enn at de fleste her inne setter stor pris på innleggene dine. Samtidig som jeg forstår at det er vondt når man blir behandlet så dårlig. Minner mye om behandlingen 12-åringen min får på skolen. Skikkelig fjortis-mentalitet - splitt og hersk! Jeg sa det i møte med helsesøster i går, jeg forstår rett og slett ikke at noen vil hverandre så vondt. Smiler og er hyggelig i det ene øyeblikket og sier stygge ting om deg etterpå. Skjønner ikke sånt jeg:-(

Klem på turen får du her, og flere skal du få når du kommer hjem i igjen. Kos dere!

Skrevet

Dette skjønner jeg ingenting av, men så har jeg ikke fulgt så godt med heller da... De fleste av oss har vel venner i det virkelige liv. Likevel har vi på ulike måter og med ulike forutsetninger behov for DiB. Det burde være plass til og rom for alle så lenge man har ydmykhet og respekt for hveandre. Krangle kan man vel gjøre på kranglesiden. Fjas og alvor burde kunne gå side om side her inne.

Syns det er synd at du opplever slike ting her inne, men når ting som skjer på en nettside går så inn på deg at du gråter om kvelden, da har kanskje DiB fått litt for mye å si for deg... Håper du får en flott tur til Madrid! Og jeg håper du får den pausen du trenger slik at du kan komme tilbake og bruke siden til det du har behov for og blåse av det andre...

Klem

Skrevet

Hei Maud

Jeg skriver jo sjelden noe selv her inne, men liker og skumlese innleggene. Spessielt dine!! Du er litt som " fornuftens stemme" og er utrolig god på å uttrykke deg. Kommer til å savne innleggene dine, men håper at du etter en pause vil ønske å komme tilbake hit.

Håper vi modne mammaer fortsatt ken holde kontakt i ny og ne.

Ønsker deg en god ferie.

Klem fra

Skrevet

Ønsker dere en flott tur! Dere har vel kommet frem nå :P

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive. Jeg synes ikke denne siden vil bli det samme uten deg i det hele tatt. Men skjønner hvis det er slik du opplever ting at du vil ha en pause herfra, men så irriterende at det skal være slike tilstander her. Det burde man holde seg for god til.

Det blir et tap for siden uten deg.

Håper dere har en super tur!

Klem fra meg.

Skrevet

Nå er du på tur fine du!

Jeg håper det blir en fin tur.

Det at vi blir triste av ting som skjer her inne- vel, man kan bli flau og rar i fjeset av det, fordi et slikt forum skal være noe urbant og upersonlig, en fiffig lekeplass for folk med internett, eller man kan som du har gjort, og jeg har gjort og flere i det siste har gjort, gi uttrykk for at det ikke er ok når man føler seg dårlig behandlet. Jeg for min del syns det er flott at man knytter til seg mennesker og kontakter som faktisk betyr så mye at det ikke kjennes ok, når "trå varsomt"- plakaten blir glemt. Jeg syns det er flott jeg at man kan knytte seg til mennesker på denne måten! (jeg er jo tross alt gift - say no more ;-)...)

Jeg har vært hjemme med unger så lenge, og hatt verdens minste nettverk i en helt fremmed by, så for meg har dette nettstedet betydd mye mer enn det sikkert gjør for mange av dere om henger her sammen med meg. Derfor syns jeg det er sterkt og vanskelig og stilig at disse tingene blir tatt opp. Det handler jo om en slags tydeliggjøring av hvor vi står hen, alle sammen. Vi er ikke bare fiktive tegneseriefigurer i et cyber-landskap, men en gjeng med mennesker. Jeg vet neimen ikke om leiren er delt heller jeg, for utifra hva som er sagt, både i denne tråden og i den seneste tiden, så er jo hver enkelts behov ganske like.

Vi har behov for å snakke uten restriksjoner, uten regler og uten å bli uglesett... det heter ytringsfrihet det, og den er ganske dypt plantet i oss alle, så gjelder det bare holde tunga beint i munnen, om vi skal kunne beholde det som er etterlyst her i det siste nemlig humor og glede i samspill med at det er store og fryktelig alvorlige ting som preger mange sin hverdag her inne akkurat nå.

Humor for meg er et tegn på trygghet. Enten trygghet i at alt er greit og ikke no er teit, eller i et mye mindre spekter "der hvor to eller fler er samlet"... Det er mulig jeg er drama-dronning, men da er vi i såfall en god haug, :-) og det er det jeg mener med at leiren ikke er splittet. Vi reagerer jo på det samme alle mann. Vi vil "leve" i et koselig miljø hvor det er plass til alle. Jeg prøver å ta saken i egen hånd. fjerne meg når jeg er i veien, og lage plss når noen trenger det. jeg vil ikke være borte for alltid... Jeg vil verken jages eller fjerne meg som om jeg er en mine... og det syns jeg ikke at noen skal behøve å kjenne på.

Og du Maud, du er vel den det er lettest i verden å forholde seg til. du er tydelig, du er direkte, du er saklig, du er ekte, du er varm, du er nær og du er ærlig. Man vet, og jeg vet hvor jeg har deg hen, det er trygt og godt å forholde seg til!!!

Jeg sitter her med den digre magen min og tenker på deg som slanger deg i sol og tapasvarianter! Du fortjener hvert sekund med nytelse!!!

God klem fra meg til deg!

Skrevet

Til tross for mitt selvpålagte skriveforbud, måtte jeg skrive noen ord her...

Først av alt: Maud: jeg håper dere koser dere i Madrid. Det er sikkert et kjærkomment avbrekk og ikke minst deilig med påfyll av kjæresteri og varme på alle vis! Jeg vet av egen erfaring at det kan være fint med en dibbepause innimellom, spesielt idet man føler at nettpraten ikke gir et positivt tilskudd til dagliglivet. Håper du snart er tilbake!

Som tidligere nevnt skjønner jeg lite når det gode treffstedet vårt beskrives som et forferdelig sted å være for "mange". Jeg har respekt for at andre kan ha en annen opplevelse enn jeg selv, hvilket etterhvert har gått opp for meg at noen har. Det kan hende at grunnen til at jeg blir såpass overrasket og skuffet, er at jeg har vært her mindre i det siste enn jeg pleide. Likevel føler jeg at begrep som baksnakking, drittslenging, mobbing, dobbeltspill og avsløringer beskriver et helt annet nettsted. Et forum som jeg ikke kjenner igjen, som jeg aldri har vært inne på og som jeg heller ikke vil delta i.

Antydninger om at noen skulle ha onde hensikter, får meg til å gruble på hvem dette kan være. Jeg har kontakt med mange her til hverdags og må si at dette har jeg ikke sett. Jeg grubler og grubler... Jeg begynner å tvile på egen integritet og persepsjon, som jeg så godt som aldri er usikker på ellers. Har jeg uforvarende gitt et sleivspark i et innlegg? Har jeg kjapt tastet inn en kommentar som noen kunne oppfatte som sårende? Har en av PMene jeg har fått eller sendt, en slem dobbelbetydning som jeg ikke har oppfattet? Er jeg så inni granskauen dårlig til å lese mellom linjene? Har jeg rett og slett blitt dummere av å henge på DIB?

Eller er det en fjær som har blitt til fem høns?

Når noen får en kjip følelse av å være på Modensidene, er det horribelt, trist og ikke minst en smule pinlig. Vi er voksne folk! Det burde være en enkel sak å behandle hverandre med gjensidig respekt og tillit; uansett bosted, utdanning, sosial bakgrunn, politisk ståsted og så videre og så videre.

Jeg bryr meg om alle her inne, både dere som jeg har gitt en klem i virkeligheten og dere som er mine virtuelle venninner. For en herlig gjeng! Ressurssterke, modne, sterke og kraftfulle jenter som alle har noe å bidra med på den ene eller den andre måten. Flere av oss har mye å stri med for tiden - alvorlig sykdom, samlivsbrudd, hverdagslige utfordringer og i tillegg heldigvis flere hyggelige ting i vente!

La oss bruke energien vår til å støtte hverandre og le sammen! La oss ta vare på det gode i fellesskapet vårt og ikke være hårsåre eller paranoide. La oss vende godsida til og ikke gå ut fra (på verste jentevis) at andre vil oss vondt. For sånn er det ikke, tror jeg!

God helg til alle sammen fra meg :)

Skrevet

Heia! Dere er vel allerede i Madrid nå og har kvalitetstid:) Det fortjener du nå!

Jeg har heller ikke fått med meg alt som har skjedd. Jeg støtter alt det som er sagt oppforbi!! Jeg har heller aldri møtt noen av dere - men gud for en knakande god gjeng å ha på nett! Jeg leser mye av det du skriver maud - og jeg liker det! Håper at du ikke tar pause men er med oss i tykt og tynt!

Klemklem

Skrevet

Mange har sagt mye allerede, men jeg lager mitt eget innlegg.

Som flere andre har nevt opplever jeg deg som en fantastisk "voice of reason" her inne. Kunnskapsrik, saklig og lett å forhold seg til. Jeg er sikker på at du kommer til å bli savnet.

Ta den tiden du trenger, men jeg håper du kommer tilbake etterhvert!

Håper du og dine har det strålende i Madrid.

Skrevet

Dette skjønner jeg heller ingenting av. Veldig trist, synes jeg. Vel - først må jeg jo få ønske deg en kjempefin tur til Madrid!! Høres helt topp ut, kos dere masse.

Så til dette som jeg ikke skjønner en millimeter av... At noen skal kunne reagere så kraftig på noe du skriver, er helt uforståelig for meg. Synes sånt er utrolig trist, og, desverre - (og nå blir jeg nok upopulær) - litt typisk jentete, ihvertfall visse jentemiljøer. Hadde jo ikke inntrykk av at det er slik her, trist. Som Tonetrollet sier - jeg er jo heller ikke så veldig oppdatert her, men de gangene jeg er innom, klikker jeg meg alltid inn på dine innlegg. Du har alltid så mye klokt å si, mange reflekterte, varme og velformulerte innlegg, og hvorfor noen skal reagere negativt på det, har jeg virkelig problemer med å skjønne. Jeg skulle ønske du bestemte deg for å bli her, jeg:-) Jeg her helt overbevist om at vi er veldig mange her, det store flertall, som setter pris på deg og den du er. Det vil alltid være noen som ikke er på bølgelengde med hverandre, og som reagerer negativt på ett eller annet. Håper du velger å "gi blaffen" i dem - og dele alt det du har å gi her inne fremdeles!

Igjen - riktig god tur - og velkommen tilbake (håper jeg:-)

Klem

Skrevet

Jeg reagerer overfor at du sier at dib har for mye og si hvis man blir lei seg. Vi er jo mennesker som reagerer overfor mennesker og det er helt vanlig og riktig mener jeg. Tenker at det kan bli dumme dager for barna dine hvis det er du som skal bestemme hva de har "rett" til og bli lei seg for...

Skrevet

Først og fremst håper jeg du har hatt en flott kjæresthelg i Madrid. AT du har kost deg med tapas, sol og varme. Det høres deilig ut:-)

Nå er ikke jeg den som har vært her inne mest den siste tiden, derfor har jeg heller ikke registrert at det har vært en dårlig tone her inne.

Jeg synes det høres helt forferdlig ut at du har opplevd det du har gjennom siden her. SAmtidig er jeg forundret fordi jeg opplever demsom er her inne som flotte, rause og kloke damer. Ikke minst du, som alltid har gode svar og reflekterte tanker.

Jeg synes det høres vondt og fælt ut og håper vi ikke "mister" deg her inne.

Jeg håper også at den, evt de, som ikke kan bidra på en mer positiv måte også ser at det ikke er akseptabelt å oppføre seg slik.

Klem fra meg (nå må vi snart få tatt oss en lunsj i solen...)

Skrevet

Sender deg klemmer og håper at du har hatt en fin fin tur. Tenker på deg og vil ikke at du skal ha det vondt. Blir fryktelig lei meg når du opplever vonde ting her inne. Det er ikke sånn det skal være. Her inne skal vi dytte hverandre opp- ikke ned!!! Håper at du kjenner at jeg tenker på deg helt bort til deg:))

God klem

Skrevet

I alle dager... hva er det som skjer??????

Nå føler jeg meg utrolig naiv og innmari blåøyd. For jeg trodde ikke at noen her inne kunne drive med sånt...

Jeg innbilte meg at det var en unik raushet her inne, men jeg skjønner jo etter hvert at så ikke er tilfelle. Det er trist og leit at noen få (for jeg velger å tro at dette ikke gjelder særlig mange) skal ødelegge et utrolig flott forum.

Jeg håper pausen din blir kortvarig, Maud! Som du ser av svarene på denne tråden, så vil du bli savnet av mange - meg iberegnet!! Du har alltid hatt kloke, fine, reflekterte innlegg der det har vært plass til både alvor og humor.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen omtaler deg ufint og jeg forstår ikke hvorfor noen har hatt behov for å "baksnakke" deg...

Jeg skjønner ikke dette jeg....

Vit at du vil bli savnet av mange og vit at du er veldig velkommen tilbake!!

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...