Gå til innhold

hvor tid kan man................................???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor tid kan man bade babyer etter at navlestrengen er falt av??? området skal jo holdes tørt.. men jentene mine har mye hår og derfor fett hår.. men er bare en uke gamle... hvor mangen dager kan det gå før vi kan bade de etter at strengen er falt av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg badet mini mens navlestrengen satt fast, og dagen den falt av, visste ikke at det ikke skulle gjøres.. Her gikk det helt fint iallefall:) Men det var kanskje bare flaks?

Skrevet

Da jeg spurte helsesøster sa hun at det gikk fint å bade dagen etter, men skulle prøve å ha navlen minst mulig under vann... og så skulle vi rense med q-tips å pyrisept... og tørke godt...

Skrevet

trodde det var vanlig å bade babyen allerede før man forlater sykehuset - slik var det i allefall der jeg fødte!

Skrevet

På Ullevål fører de følgende praksis; man kan bade når navlen-stumpen fremdeles sitter på , men "klappe" den tørr etterpå.

Der fikk jeg også beskjed om å ikke fikle med eller rense den om den ikke luktet vondt eller virket betent.

Men det virker som om det råder litt forskjellige meninger om disse navlene.. Men her gikk det ihvertfall strålende å bade, både med og uten navlestump:)

Skrevet

Bare bad henne du, men ikke dypp navelen så mye under:-) Slik gjorde vi det, intet problem. Pass på å tørke navelen godt med bomull eller en myk klut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...