1+2=3barn Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 hvor tid kan man bade babyer etter at navlestrengen er falt av??? området skal jo holdes tørt.. men jentene mine har mye hår og derfor fett hår.. men er bare en uke gamle... hvor mangen dager kan det gå før vi kan bade de etter at strengen er falt av?
Veronica Mars Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Jeg badet mini mens navlestrengen satt fast, og dagen den falt av, visste ikke at det ikke skulle gjøres.. Her gikk det helt fint iallefall:) Men det var kanskje bare flaks?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Da jeg spurte helsesøster sa hun at det gikk fint å bade dagen etter, men skulle prøve å ha navlen minst mulig under vann... og så skulle vi rense med q-tips å pyrisept... og tørke godt...
twilla Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 trodde det var vanlig å bade babyen allerede før man forlater sykehuset - slik var det i allefall der jeg fødte!
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 På Ullevål fører de følgende praksis; man kan bade når navlen-stumpen fremdeles sitter på , men "klappe" den tørr etterpå. Der fikk jeg også beskjed om å ikke fikle med eller rense den om den ikke luktet vondt eller virket betent. Men det virker som om det råder litt forskjellige meninger om disse navlene.. Men her gikk det ihvertfall strålende å bade, både med og uten navlestump:)
Krøvvel Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Bare bad henne du, men ikke dypp navelen så mye under:-) Slik gjorde vi det, intet problem. Pass på å tørke navelen godt med bomull eller en myk klut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå