Gå til innhold

andre som er rhesus negative her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg! skal ta blodprøve i uke 32. LITT dumt, for den uken skal jeg til italia:s vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det... hmm..

Skrevet

hei!

Det er jeg også!! Skulle faktisk til Italia jeg også da, men ble frarådet av legen min å reise så sent i svangerskapet så vi avbestillte fly og hus..

:(

Skrevet

hvorfor ble du frarådet det?

Skrevet

ok;) det er ikke noe sånn veldig farlig for barnet, eller kan det være det? fikk så lite info av legen, men han nevnte det bare og at jeg skulle ta blodprøver senere i svangerskapet da.

Skrevet

Det er jeg også og etter det jeg forstår så er det viktig å få tatt den blodprøve i uke 32,for å finne ut om du har dannet antistoffer mot babyen,har du det må du på sykehuset og de må vudere om de evt må ta barnet,så jeg hadde ikke turd å reise bort og latt være å ta den blodprøven da.

Skrevet

Ser du spurte om noe etter at jeg begynte å svare. Det er ikke farlig for barnet,hvis ikke du danner anti stoffer mot det. Er barnet også rh- er det jo absolutt ingen fare,for da danner du i alle fall ikke antistoffer,men det er jo noe en ikke vet før en har født.

Er barnet rh+ får du en sprøyte innen 24 timer etter fødsel,slik at du ikke skal danne antis stoffer,så du trygt kan bli gravid en gang til. Det er også viktig for oss som er rh- å få denne sprøyten hvis en har en sa/ma, så en ikke danner antisstoffer og ikke kan bli graivde igjen. Dette viste ikke jeg da jeg hadde en sa,men heldigvis så dannet ikke kroppen min antistoffer og det kan være fordi embryoet kanskje også hadde rh-

Skrevet

aha ok. satser på at det går bra med oss alle mann da og babyen =)

Skrevet

Vi gjør det og vi blir jo passet på så det er jo sjelden det går galt da.meget sjelden etter det jeg har hørt.

Skrevet

Er også rh -. Fikk ei jente i 2003, og fikk sprøyte etter fødselen pga at hun var rh +. Vet jeg skal ta blodprøve om noen uker, men ikke helt sikker på når...

Skrevet

Alle med rh- skal ta blodprøve i uke 32,merkelig at ikke legen din har informert deg om dette.

Skrevet

rh neg her også blod prøve i uke 32 og 36 har født to ganger før barna har det ikke:)

Skrevet

Er vel ikke pga at du er rhesus negativ at du ikke kunne dra til italia? For det har jeg aldri hørt at skal være noen risiko. MEN har hørt at man helst ikke skal fly etter 28 svangerskapsuke, så er vel kanskje det legen din har tenkt på.

Skrevet

jeg er neg..men mine to barn har d ikke..skal og ta ny i uke 32:)

Skrevet

Jeg også er rh neg, venter min første så det blir jo ikke noe problemer denne gang, det er heller ved neste graviditet at man kan få problemer. Men skal også ta blodprøve i uke 32 og 36...

Skrevet

Hei, jeg er også RH- . Selv om man får sprøyte etter førstemann, så er det noen denne sprøyta ikke virker på, så man må bestandig være nøye og sjekke blodprøvene.

Har ikke selv opplevd noe utenom det vanlige, men de sa at de tre første barna mine hadde gulsott sannsynligvis pga svakt med antistoffer(?). Fjerdemann var førstemann som ble født i full vigør uten gulsott. Herlig! Så får vi se hva nummer fem finner på når hun kommer i august...

Skrevet

Jeg er og RH-.. skal inn å ta nye blodprøver i uke 31. Barnefaren er RH+ så da er det jo ekstra greit å følge med.

Skrevet

siden jeg er rh -, burde barnefar gå og ta blodprøver for å se om han også er - eller +?

Skrevet

Hei lillemy123 Det at det er de første svangerskap trenger ikke å bety at det ikke er noe problem,du kan danne antistoffer mot barnet og det er derfor vi som er rh- skal den ta den blodprøven i uke 32,for å passe på at vi ikke gjør det.

Skrevet

De tok prøve av far før,men gjør det ikke nå,av en eller annen grunn,de bare følger med på mor. Tar ekstra blodprøve av henne,for å passe på at hun ikke danner antistoffer og er barent rh+ så får hun sprøte etter fødselen,så det er ikke noe fare. En må bare følge de blodprøvene vis skal,så går det nok godt.

Skrevet

flott;)

Skrevet

jeg er også rhesus negative, men jeg skal neste uke å ta blodprøver(uke 24) og så igjenn i uke 32 og 36. synest det hørest skummelt ut jeg, men har fått lite info om hva det egentlig er bare at jeg må ta masse blodprøver og eventuelt sprøyte etter barnet er født...

hva kan skje med meg og barnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...