Gå til innhold

Til dere m babyer rundt 9-10mnd :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får deres barn av mat? Tenker på smaksprøver, og evt man man lager selv. Hva får de smake av dere?

Og hvor mye, og hvor ofte spiser de?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå får babyen så og si alt. Gir henne det vi spiser, men bare litt som smaksprøver. Ellers er det alle mulige glass og grønnsaker/frukt og fisk. Plutselig syntes hun alt var så "lett" å spise, tygger gjerne på en skive med skorpe også, selv om hun ikke har tenner ennå. Var på ferie nå og da fikk hun noen kjeks og yoghurt og til og med en pommes frites (uten salt).. det meste er smaksprøver, hovedmåltidene er grøt frokost/kvelds, evt brød, og et middagsglass rundt kl 13 og en snack (frukt) rundt 15. Spiser ofte et helt middagsglass, men slettens ikke alltid. Store porsjoner grøt og lett et beger frukt til snacken. Men noen dager har hun ikke lyst på så mye.

Vi lager mat selv etter en oppskriftsbok av Annabel Karmel, der følger vi seksjonene i boka, dvs nå er det 9-12 mnd. Der er det fisk og smør og alt mulig, men ikke salt og sukker.

Skrevet

hun får middag vi spiser om vi skal ha middag til samme tid ellers får hun middagsglass.

det er litt vanskelig å få til å spise middag hver dag til tiden hun skal spise.

hun har ikke fått noe godteri enda, med det mener jeg is, sjokolade, brus osv.

fordi jeg syns den tid kommer raskt nok som det er.

hun får kjeks. all mulig slags kjeks (bortsett fra de med sjokolade i)

hun har oxo fått smake litt iste når jeg drikker det..

eplei juice men det syns hun ikke særlig om og litt saft, men hun er mest glad i vann faktisk..!

og frukt får hun masse av.. bortsett fra appelsin fordi hun har eksem og jeg tror det er av det..

hun spiser brødskivene sine selv og et helt middagsglass om hun ikke spiser det vi spiser.. =)

Skrevet

Min får mye smaksprøver (for å se om han skal reagere på de enkelte tingene). Han spiser hver dag skive med ost el leverpostei. Så middags glass, og vår middag ( i dag lapskaus, kun potet & gulerot....hadde pølser oppi, men han fikk ik det) så innimellom 6 mnd kjeks....nestle glassene med saft....mye vann.....grøt. Og mm,

Det varierer hva og hvor mye han spiser.....som du ser, litt mye i dag ;)

Han har oxo fått biter med agurk (ik såååå populært, og eple....veeeldig populært) i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...