Chaiemae Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Kl. 19 på tv3. Dette står det om programmet: De første barna som ble til takket være spermdonasjon er nå voksne og mange leter etter svar. Få med deg dramatikken når de blir gjenforent med sitt biologiske opphav. Nå er jo dette et amerikansk talkshow med det det innebærer men jeg skal nå se det likevel.
HH72 Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Samme her. Bare problemfokusert. Men takk for tipset uansett!
Poten Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Helt enig, det var ikke et positivt ord. søppel program kaller nu jeg det.
Chaiemae Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2008 Jeg synes faktisk at det var et veldig fint program. Problemstillingene som ble tatt opp er ting som vi bør være forberedt på at kan dukke opp. Mye kan nok unngås ved å fortelle barnet om hvordan det har blitt til helt fra det er liten. Donorene som stilte opp i programmet var flotte og reflekterte menn og spesielt han som var barnelege hadde noen synspunkter på hva som er feil ved systemet i USA. Møtet mellom de to halvsøsknene var gripende og da ble det felt en tåre her må jeg innrømme. Er det noen flere som ønsker å se programmet så går det i reprise kl. 10.25 i morgen tidlig.
Månestråle75 Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er enig med deg, Chaiemae. Jeg syntes det var et fint program som belyste viktige problemstillinger.
satser & vesla Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Hei. Tusen takk for tipset, veldig nyttig må jeg si :-) Nå her jeg sett på Oprah nå. Må innrømme at det var veldig interessant å se programmet om donorbarna. Barna snakker del om en ting som er til felles: identitet - for å kunne finne sin identitet er vi av hengige av det som er omkring oss. Det å kunne identifisere oss med noen gir jo identitetsøkingen et brikke å jobbe med. Jeg må innrømme at det var utrolig å se de to søskene som lignet på hverandre som møttes i voksen alder, skjønner godt at de finner seg selv i hverandre. Jeg tror på åpenhet, dialog med barnet og barnet må få lov til å sørge hvis de savner en pappa i livet deres. Takk og pris for at vi har dagens teknologi med internett, der kan vi søke etter svar, støtte og hjelp m.m.
HH72 Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Zappet innom i går og kom akkurat inn da noen av barna fortalte hvor fælt alt hadde vært og dermed orka jeg ikke se mer. Men så reprisen i dag og må si meg enig i at programmet var overraskende bra likevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå