anne* Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jenta mi har begynt å illskrike ved puppen og nekter å spise. Det er så sårt og ikke minst frustrerende! Begynte med at hun var vanskelig på det siste måltidet, og jeg tenkte det var fordi hun var trøtt, men nå har det "spredd" seg:-( Først blei hun vanskelig også på det nest siste måltidet, så på det måltidet før også - så nå er hele ettermiddagen en kamp med en rasende unge:-( Må jo gi henne flaske når hun ikke vil spise - liker ikke det spesielt godt heller, men da drikker hun i alle fall. I dag var hun også illsint på lunchamminga, og da begynte jeg å grine:-( Har lest masse på ammehjelpen og ser at en ikke skal presse barnet til brystet, så nå blir det bare å prøve bittelitt i kveld før flaska vel må fram. Pumpa meg i går, og så at det er ingenting i veien med melkemengde eller utdrivningsrefleksen. Hun hyler faktisk i det hun blir lagt på fanger. Uff - amminga som har vært så koselig helt til de 2 siste ukene:-( Noen flere som sliter? Har dere fått neon gode råd? Tenkte jeg skulle ta kontakt med ammehjelpen i morgen og høre om de har noen råd til meg.
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Det kan hjelpe å amme i et mørkt og stille rom. Prøv også andre ammestillinger - ligge i senga, stå på alle fire. Det er illustrasjoner på ulike teknikker på ammehjelpen.no
Raindance Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Vi hadde samme problem her fra 3 - 4,5 måneds alder. Nå går det mye bedre, så tror det rett og slett var en fase han måtte gjennom. Prøv å tenke at det kommer til å gå over, og ikke stress med amminga. Må du gi fra flaske så gjør du det. Prøv å amme, men ikke stress. Vil hun ikke ha, prøv igjen senere eller gi fra flaske. Det både du og barnet trenger er gode ammeopplevelser! Hvordan er nattammingene? Kanskje det er en idè å prøve å amme mens barnet er trøtt. Vi hadde bare problemer på dag og kveld her. Jeg har snakket med mange som sliter med amminga i 3-4 måneders alderen, da blir jo barna plutselig mye mer oppmerksomme på verden rundt seg, og det er vanskelig å konsentrere seg om å spise. Lykke til! Ikke gi opp, det er nok bare en periode!
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Du kan jo prøve å sette på sånn brystskjold-gjerne hun liker det bedre?
RødRev Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har samme problemet når småtten er litt for trøtt. Fant ut hin dagen at det hjalp kjempemye å henge en spilledåse på sengegjerdet bak skulderen min. Da ble han liggende og se fascinert på den og glemte at han var sur. Og da spiste han godt Så det skal jeg gjøre neste gang vi sliter.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Ja, desverre måtte jeg bare gi opp. Startet når hun var rundt 4 mnd. Hadde alltid masse melk så d spruta hver gang jeg la henne til brystet. Men så dabbet d av og hun ble kjempesint når ikke melka kom i første pattet. Prøvde ALT men hun skulle kun ka pupp på morran. Og når hun var 5 mnd ville hun ikke ha mer. Pumpet meg men d ble bare mindre og mindre melk. Så jeg måtte bare slutte men, men. Tok en stund for meg og komme over "nedelaget", følte meg ganske ubrukelig. Men d var nok d beste for oss begge.
3 har blitt 4 Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Akkurat som hos oss...Vi fant ut at snuppa hadde en låsning i nakken som gjorde at d var vondt å spise pupp.Men hun har vært vanskelig på puppen hele tida da;-)
3 har blitt 4 Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Ps;ta henne til legen for å sjekke at d ikke er ørebetennelse/halsvondt eller noe lignende. Kan ofte være en grunn til at de blir slik,ikke slå deg til ro m at hun er vanskelig...Vi fikk ordnet opp i nakken og nå suger hun pupp som bare det,-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå