Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 det er alltid så få her inne som har det, så det hadde verrt kjekkt å fått en oversikt om hvem vi er, hvor gammle vi er osv.... har dere lyst å fortelle litt om dere slev og deres historie og alder osv.....
*sommer* Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Hei denne må jeg jo skrive meg på :-/ Kort historie: Fått påvist forhøyet FSH (har vel kanskje kommet i overgangsalderen allrede da...) 30 år - 0 barn - 2.1vf med min x-samboer i 2006/07 (1. IVF avbrutt pga for få egg). Er nå i nytt forhold hvor vi har prøvd siden januar på naturmåten.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 *rekker opp hånda* Fikk påvist forhøyet FSH da jeg var 28 år. Hadde da hatt uregelmessig mens i ca et halvt år med mens annenhver mnd, og FSH hadde gått fra og være 6 til 20. Holder nå på med ED. Har hatt to donorer, og tilsammen tre innsettinger uten og lykkes....
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 Glemmte å skrive om meg selv (hihi). Påvist høy FSH i alderen 18 år, så var allerede da i begynnede overgangsalder. fikk ett barn ved hjelp av pergotime og akupunktur etter 2 årsprøving, skulel da starte med IVF, men slapp dette. Startet prøvingen på nr.2 med en gang. Har nå gått 1,5 år med prøving og første forsøk med IVF, venter på svar. fikk kun ett egg som var optimalt under stim. FSH har variert fra 12-18, den dårligste FSH verdien min ble målt som 18 åring.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2008 men ett viktig spørsmål til her. Hvordan har deres østradiol vert denne tiden? hvordan har syklusene deres vert og har dere hatt EL? Jeg har hatt gjevnlig mensen med 28-24 dagers mellomrom, har ALLTID EL hver eneste syklus, men har lave østradiol verdier.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Østradiol var vel hos meg lavt, men innenfor normalen noen mnd etter at FSH steg til 20. Da FSH steg ytterligere (den høyeste verdien jeg har hatt er 69...), gikk østradiolen ned til og være mindre enn 1. Hos meg steg altså FSH veeeeldig fort... Syklusen min var den første tiden etter FSH-stigningen blødning med en mnd mellomrom. Deretter gikk den over til og hoppe over 2 mnd. Blødningen var heller ikke som tidl. Fra og ha blødning i 6-7 dager gikk jeg over til og blø litt i ca 3. Jeg har ikke hatt EL, selv ikke med Pergotime. For en stund siden begynte jeg på Trisekvens. Klarte ikke alle hetetoktene...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2008 når kom hetetoktene dine i forhold til dete? Og når du sier at blødningene dine kom hver annen mnd etetr FSH stigningen, vil det si etter at den steg til 69?? Er litt interessert fordi jeg vet liksom ikke hva jeg skal vente meg. lurer liksom på hva jeg kan vente meg. Håper liksom ikke at jeg kommer over i overgangsalderen enda, for jeg er jo bare snart 22 år gammel. har sjønnt at jeg er på vei inn i den, men for noen tar det lang tid før man er kommt i overgangsalderen, for andre går det veldig fort. jeg tenker liksom at da jeg ikke har hetetokter enda, alltid har EL og mensen kommer hver mnd, så må jo det være bra?? Er kjempe trist for dei også at du kom så tidlig i overgangsalderen, er jo skikkelig surt rett og slett. kan det stemme at du er rundt 32 år nå?
Junine Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Hei hei Jeg har også høy FSH. Jeg har tatt to prøver og de har vært på 16,9 og 6,9. Jeg har alltid regelmessige sykluser, er 30 år og har ingen barn fra før. Vi har prøvd å få barn i 3 år, men mannen min har fått påvist dårlig sædkvalitet.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Det er et godt tegn, Tryne, at du har EL og mensen som før:) Nå målte ikke jeg FSH så veldig ofte i begynnelsen, men jeg mener og huske at mensen kom annenhver mnd når FSH var 20. Da hadde jeg også hetetokter. Etterhvert som FSH steg ble hetetoktene verre, og mensen kom sjeldnere. Hos meg skjedde altså dette veldig fort, og det kan komme av at jeg fikk ME (kronisk tretthets- og utmattelsessyndrom), som kan kødde det til med kjønnshormonene..... Jeg er 32 nå, stemmer det. Er fryktelig lei meg for at det ble som det ble, men kan ikke gjøre annet enn og ta det som en utfordring, og gjøre det beste ut av det. Går det bra med rugingen?? Når skal du teste??
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2008 takk for at du gidder å hjelpe meg litt. jeg vet veldig mye ang. hva føler dette har for meg, men er så vanskelig å takkle dette når jeg ikke vet hvor lang tid det faktisk tar før jeg også er i overgangsalderen. Håper virkelig ikek jeg er det før jeg nermer med 30, for jeg synes dette er altfor tidlig:( Så jeg får berre håpe at jeg fortsetter å ha EL og at mensen komemr når den skal. Så trist å høre at du fikk ME, går det bedre med dg nå? Har en vennine som endelig kan gjøre stort sett som alle andre, hun har hatt det i mange år og har vert veldig hardt rammet. uansett håper jeg at du lykkes med en donor, sjangsen skulle vel være på din side med andres egg. jeg skal vertfall tenke på dg. Når det gjelder meg så er jeg på rugedag 10 i dag. har hatt noen netter med murringer. Våknet i 6 tiden i dag med skikkelig murringer i magen, nesten som jeg var redd for at det var mensen. men de forsvant når jeg hadde tisset. Skal teste på tirsdag
*sommer* Skrevet 4. mai 2008 #11 Skrevet 4. mai 2008 Hei Min FSH har vært på 7, men jeg har til tider hatt spotting i 5 dager før mens, så 2-3 dager med mens og så 3-4 dager spotting igjen. Utrolig iriterende! Det er lenge siden jeg har tatt el-test (første skal bli denen mnd), men hadde alltid mens og el før IVF i 2007. Til dere som bruker donor egg. Hvilket land/ klinikk holder dere til i, tenker kanskje dette må bli alernativet for oss også hvis ikke naturmetoden fungerer? Noen sier at man har like stor sjanse til å klare det på egenhånd som å gå til IVF... noen erfaringer? Fortsatt god helg i sola :-)
Mumrikken :) Skrevet 4. mai 2008 #12 Skrevet 4. mai 2008 Hei Tryne ) Jeg har vel egentlig fortalt deg min historie tidligere Er jo litt eldre enn dere, 41 nå faktisk.. sukk Fikk iallefall påvist forhøyet FSH for ett år siden (tror det var rundt 15-16) samtidig som jeg hadde forhøyet LH (rundt 17). Østradiol var normalt. Etter å ha hatt hormonspiral i 3 år merket jeg at mensen var forandret når jeg tok den ut. Sparsomme blødninger, og kortere sykluser. Lykke til med testingen på Tirsdag, du vet jeg krysser fingrene for deg )) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå