Gå til innhold

Flere som har glemt å levere selvangivelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle føre på over 20 000 i bhg-betalinger, og så glemte jeg hele greiene i går.

Shit.

Leverte den på nettet nå, og siden det gikk an, så må det vel være godkjent?

Eller? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har du mottatt kvittering på mail så er det nok godkjent.

Skrevet

YES! Puh... den er god... Har fått kvittering.

Takker for svar.

:o)

Skrevet

Hvis du ikke leverte med forandringer så ble den "levert" automatisk i år. Står på info arket til selvangivelsen.

Skrevet

Ja, jeg vet, men jeg hadde jo endringer. Måtte føre på 20 000 i bhg-utgifter...

Skrevet

Men 20000 i bhg utgifter blir jo med i foreldrefradraget på 15000? Ellers tipper jeg den ble ansett som levert i natt, ja...

Skrevet

og fikk du det ikke med i år, kan du ta det med neste år, hvis du ikke "visste" at det kunne trekkes fra.

Skrevet

solemio: Foreldrefradraget er på inntil 25 000 for første barn, 5000 ekstra per barn deretter. Men, man må kunne dokumentere utgifter, ellers får man ikke fradraget!

Skrevet

Foreldrefradraget vårt er på 30 000, og bare 11 000 er oppført.

Det er fordi småen byttet fra privat bhg til kommunal i august i fjor. Det vi har betalt til den kommunale står på selvangivelsen, men ikke det vi betalte til den private fra januar til august...

Skrevet

Ettersom man kunne levere uten å gjøre noe iår, anses du å ha levert selvangivelsen uten endringer siden du ikke leverte innen fristen. Endringene er derfor levert forsent selv om du har fått kvittering. Det kan bli gebyr for forsen levering, men det er ikke mye du må betale når du leverer dagen etter fristen:)

Skrevet

Grrrrr....... det var dette jeg var litt redd for... sukk...

Leste et sted at futen skulle være fleksibel, men det gjenstår jo å se...

Er jo lov å håpe, da....

Lurer på hvor mye man må betale.. Var vel ikke vits i å levere, da. Hadde kanskje vært like greit å latt det være...?

Skrevet

Sjekket nettsiden, du må maks betale 2 promille av nettoinntekten. Det må du vel klare;) Kan jo godt være de er fleksible i år også da;)

Skrevet

Hehe... Tja, skal vel klare det ;o) Da kan jeg senke skuldrene igjen. Puh...

Tusen takk for svar!

Skrevet

Tror nok også dette går greit, en dag for sent er ingen krise. Men du kunne uansett ha satt på dette fradraget på neste års selvangivelse. Slik jeg har forstått det kan man føre på trekk for de seneste 10 år dersom man har glemt det ett år. Men det må kunne dokumenteres, selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...