Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så var jeg endelig i mål og min lille Niklas er kommet til verden. Etter to uker m 3 cm åpning, og masse grubling på om han eller hun egentlig hadde tenkt seg ut, så kom det endelig noen rier med litt tak i den 27. (termin 28) Siden jeg har hatt veldig mye kynnere og rier de siste to ukene, så turte jeg ikke helt tro på at det ikke var falsk alarm denne gangen. Men vi reiste på sykehuset. Og godt var det for fødselen gikk i en rasende fart. Ved ankomst kl 21 hadde jeg 5 cm åpning. 23.25 hadde jeg 9 cm og den berømmelige lille kanten. Vannet hadde enda ikke gått, så de tok det da. Jordmor sa at hun skulle inn på en annen fødestue en liten tur, mens jeg "jobbet bort" den siste cm. Hun hadde ikke før kommet ut av døra før jeg måtte presse og jeg sa til samboer at han måtte ringe på henne. Hun rakk så vidt inn døra og fikk på seg hansker før Niklas var ute 23.32. For en helt utrolig fødsel. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse med lillegutten din!!! flott fødselsopplevelse. jeg gleder meg masse og håper å få føde naturlig:)

Skrevet

Takk for det. Jeg kan gi deg et godt tips. Eller iallefall fortelle hvordan jeg jobbet meg gjennom fødeselen. Gjennom hele åpningstiden gikk jeg rundt i gangene på fødeavdelingen. Jeg var ikke nedpå annet enn da jordmor undersøkte meg. Jeg fikk da god hjelp av tyngdekraften og jeg syntes det var utmerket smertelindring å bevege seg. Under selve fødselen så sto jeg lent over en saccosekk som lå oppi senga. Dette gjorde også at tyngdekraften fikk bidra, og jeg kjente bebyen skled gjennom bekkenet. Dette var en så fantastisk opplevelse at jeg unner alle å oppleve det samme. Jeg brukte ikke noe smertestillende og måtte sy kun få sting etterpå.

Skrevet

Gratulerer så mye!

Dette høres forundrende likt ut som min fødsel med førstemann :o)

Skrevet

Gratulerer så mye!!

hørtes ut som en drømme fødsel ja:)

Skrevet

Gratulerer masse!

Skrevet

Gratulerer så mye.!! Håper jeg får en like fin fødsel! :) Gruer meg fælt. Hadde en fin fødsel forrige gang, men det var ufattelig vondt.

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...