Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 hvor farlig er det å ta røntgen i svangerskapet? har tatt mange røntgenbilder av tenner og kjeve før jeg viste jeg var gravid! noen som vet? evt noen tannleger her?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 De sier det er farlig, men jeg tok røntgen hos tannlegen da jeg var langt på vei, og det gikk bra.
Stina <3 Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Har fått høre av en som jobber med røntgen på sykehus at det er skremselspropaganda Er visst ikke så farlig som de vil ha det til Er ikke så sterke stråler
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Skal legge meg nå men ville bare si at det etter all sannsynlighet går helt bra! Hilsen lege og datter av barnelege. Diskutert dette masssssssse med min far.(Uten at du skal stole blindt på meg av den grunn)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Du fikk vel blyfrakk?Jeg jobber på røntgenavd og vi utsettes som regel for mere stråling før en graviditet oppdages(ved å stå inne med blyfrakk ved visse undersøkelser) enn du har fått ved røntgen hos tannlegen! Og vi har alle friske og raske barn:-) Ikke tenk på det! Hadde du tatt bilde av bekkenet for eksempel kunne du bekymra deg!Kos deg med svangerskapet og ikke tenk mere på det:-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 takk for svar. vil bare si at j tok røntgen av kjeve på røntgeninstitutt. tre bilder på hver kjeve.. er strålingen her sterkere enn hos tannlegen? har i tillegg tatt flere bilder hos tannlegen.. hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå