dumme mamma Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 I kantinen på skolen jeg gikk for noen år siden serverte de en kjempegod brasiliansk maissuppe. Noen som har oppskrift på en eller annen type maissuppe? Har lyst til å prøve å lage det.
Gjest -<<- Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Om du googler etter oppskrifter på pozole eller caldo de maíz, vil du sikkert finne en del på engelsk. Men denne er meksikansk, aner ikke om maissuppene i Brasil ligner. Den er god i hvert fall. (Og så skal den egentlig inneholde cacahuazintle-mais, men det finner man neppe i Norge - dog mulig det funker med vanlig).
mamman til to gutter Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har fått servert "vanlig" maissuppe i kantine og har lagd en som ligner etter en oppskrift jeg fant på brokkolisuppe. Lenge siden jeg har lagd det nå, men tror den var så enkel som at man skulle koke opp melk og brokkoli/mais, mose det med stavmikser ol, ha i buljong og litt rømme el helt på slutten.
ToPrinsesser<3 Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Her er TORO varianten: http://www.toro.no/magasin_gryte/index.php?valg=oppskrift&undervalg=oppskrift&oppskrift=14700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå