Gå til innhold

HVORDAN TAKLE hjelpsomme mødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma er veldig snill og elsker å passe barnebarnet sitt, men noen ganger kan det bli litt for mye av det gode. I går skulle hun passe henne en times tid. Er ikke så ofte hun ser henne for hun bor ganske langt unna. Før jeg dro fikk jeg høre at jeg ikke skulle tørke klærne mine inne, hun lo av meg da jeg prøvde å forklare frøkna at drikken ikke skal tømmes på gulvet. Da sambo kom hjem så huset ut som ett grishus. De hadde vært overalt. Til og med på badet var det masse leker, enda der får ikke frøkna leke. Det var mel utover gulvet, frøkna hadde fått vært inne i alle skapene så det ut til og mat utover hele huset. Da sambo prøvde å forklare at frøkna skal sitte og spise og ikke gå med maten og grise overalt, ga hun henne mat likevel, når hun ikke vil spise mer. Hun syntes hun spiste for lite...

Hun lagde også middag til sambo kom hjem. snilt det, men da han kom hjem stod det matrester og boller utover hele benken, og oppvaskkummen var full av matrester og boller og gryter med mat i.

Synes jeg skulle ha snakket litt med henne, men vet at hun får alle piggene ut med en gang og blir sint. Nå vil ikke sambo at hun passer vesla mer, og det blir sikkert ikke noe koselig når hun får vite det.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tjaaaa....kansje heller levert ungen til henne så hun selv måtte rydde rotet selv neste gang? ;) De har helt sikkert kost seg glugg ihjel )

Skrevet

Sier som Ugla, de har helt sikker kost seg masse.

La henne passe, det er jo ikke så ofte det skjer (om jeg forstod deg rett). Det er mye mer verdifullt at de får et godt forhold seg imellom (bestemor og barn) enn at huset er strøkent til enhver tid.

Skrevet

Joda, men hun bor så langt unna at det er uaktuelt. Da måtte det bli overnatting og det synes vi hun er litt liten til ennå. Dessuten ser ikke huset ut, ikke så koselig å ha henne på gulvet der. Gruer oss til hver gang vi skal dit. Men kjempekoselig å være der da, de skjemmer oss bort, men prioriterer kanskje ikke å kaste gammel mat og sånt kan du si...

Skrevet

det jeg synes er verst er at hun gjør stikk imot de tingene vi prøver å lære henne. Da er det ikke så lett å si nei når vi kom hjem, når hun fikk lov av bestemor.

Huset kan alltids vaskes men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...