Gå til innhold

Godt trent, lettere fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt rykter om dette.. men hva legger de i "godt trent" egentlig? At man har holdt seg aktiv gjennom hele svangerskapet, og føler at en er i god form, eller at en virkelig har trent på treningssenter osv med bestemte øvelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror de mener veldig godt trent:) da får du lettere fødsel og ikke minst etter, jeg trente fitness med min første, trente 6 dager i uken til 8 mnd:) rett etter fødselen hadde jeg ruter på magen min igjen og var veldig mye sprekere enn de fleste andre som hadde født:) så ja det hjelper:)

Skrevet

jeg er ikke noe godt trent i det hele tatt og jeg hadde en super lett og grei fødsel sist. det gikk raskt og var vondt selvfølgelig men ikke verre enn at jeg tenkte etterpå at det skulle ikke bli lenge til neste gang. fikk en liten rift... og hadde absolutt INGEN plager i etterkant.. mens venninner av meg som er "treningsnarkomane" har hatt mye verre fødsler, og vært mye dårligere etterpå

Skrevet

Ok, så det er litt blandet erfaringer på dette området også da med andre ord:) Da er det sikkert veldig individuelt det også da.. :)

Skrevet

Jeg var veldig lite aktiv i første svangerskapet(pga. tidligere spontanaborter, og premature rier), mn fødselen gikk veldig greit fordi...:) Var ikke noe problem...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...