tesseliten Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Hvordan var tiden rett etterpå? og hvordan er såret den dag i dag?? Hilsen en med fødselangst!!
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 jeg tok ks for 7 år siden,hadde jeg kunne valgt skulle jeg heller ha fødd...det ble en negativ opplevelse,var ikke forberedt på ks og tiden etterpå var smertefull,vondt i såret osv..idag er arret halvert,men synes godt fordet....håper på fødsel denne gangen,jeg:)
Liagora med 2 jenter Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Keisersnitt for 7 år siden jeg også, arret er fint og plager meg ikke. Men det tar laaang tid før en er i samme form som før fødselen. Satser også på vanlig fødsel denne gangen om det lar seg gjøre..sikkert j***ig vondt, men å være nyoperert med baby er ikke særlig digg!
klompen-81 ¤over terminr¤ Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 tok ks for snart 4 år siden. arret synes nesten ikke. er under buksekanten uansett. vaar på sykehuset i 6 dager. kunne ikke gå de første dagene. og smertene var fæle ja... men har ikke tatt skrekken av den grunn. tok ikke lang tid å komme seg egentlig. men er vel individuelt.. har lyst på vaginal denne gangen men det er fordi det er det som er meningen lissom. sist gang ble meg,babyen,faren splittet etterpå,fikk ikke holde babyen med en gang osv. må være en fantastisk følelse å få barnet opp på brystet etter alt det arbeidet....Ks eller vaginal er vel ikke så viktig,det vigtigste er at du snart skal møte den lille!!!! heller ti fødsler enn 1 graviditet.kjempe spennende
Asobi Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Samme dagen som keisersnittet var jeg ganske omtåket. Tok hele 6 timer fra oprasjon til jeg fikk komme opp på barsel og være med mann og barn. Jeg sov mye, men var litt leit å ikke få være nær babyen. De kom en liten tur innom postoprativ så fikk hilse på. Selve oprasjonssåret gjorde vondt de første dagene. Vondt å snu seg i sengen og sitte oppreist. Jeg synes det var sikkelig ekkelt å ha inneliggende kateter og insisterte på å få det fjernet raskt. Etter en ukes tid var det ikke til stor plage. Kunne gå og bevege meg slik jeg ville. Selve såret er veldig fint i dag. Ligger under trusekanten og synes nesten ikke. Jeg håper virkleig ikke det blir keisersnitt denne gangen. Har lyst til å kunne reise meg etter fødsel, være sammen med babyen og mannen. Håper du finner det rette for deg:)
kattungen Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Hei! Jeg sitter med samme erfaring som de over, tok KS for 1 1/2 år siden. Var først 12 timer i fødsel, så planlagt KS er sikkert noe heeeeelt annet. Fikk heller ikke se mann og barn på mange timer, og følte meg redusert i 3 uker etterpå. Dessuten hadde de problemer med bedøvelsen som ikke viket under inngrepet (AU!), så kan gjøre vondt med KS også. Håper selv på naturlig fødsel nå, for har egentlig litt KS- og fødselsangst. Men kommer seg jo mye fortere etter fødsel, og man får holde babyen og føler seg ikke redusert på samme måte. KS er en stor operasjon. Arret er fint i dag, ingen problemer. Lykke til hva enn du velger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå