Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare skrive et innlegg her i frustrasjon! Den siste uka har jeg slitt med smerter i magen som har gjort min hverdag ganske vanskelig egentlig. Det startet på jobb på mandag, da jeg omtrent lå på gulvet og var usikker på om jeg kom til å kaste opp eller besvime. Det var så vondt!!! Siden dette har smertene kommet og gått hele tiden. De kommer når jeg gjør noe... Hvis jeg prøver å gå tur, rydde litt hjemme eller jobbe. Det ligner på sterke menssmerter nederst på høyre side. Jeg ble sendt på ahus på ultralyd for en sjekk, men alt er bra :)

Men hva gjør jeg nå? og hvorfor er det sånn? får liksom ikke noe klart svar av legen... de vet ikke hva det er sier de, men er det veldig vanlig å ha det sånn eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kynnere sikkert.. livmoren trener seg opp til fødselen.. den strammer seg liksom..

Skrevet

Nei, kynnere er det ikke. Magen er helt myk når smertene kommer. Smertene kommer hver eneste gang jeg gjør noe annet enn å sitte eller ligge.

Jeg har en del kynnere også. det er jo ikke vondt på samme måte som dette.

Skrevet

Ligamentene som holder livmoren blir utsatt for strekk under graviditeten. Kanskje det er de som plager deg?

Jeg er skikkelig plaget med dette. Å hoste, gå, snu seg i senga osv kan gi stingaktige smerter som gjør at jeg ikke kan bevege meg på et minutt og to. Det er også ganske ømt når jeg masserer området som hos meg ligger langt ned å mot venste.

Uansett håper jeg plagene dine går over snart:)

Lykke til......

Skrevet

Takk for svar :) men jeg må si at jeg tror ikke det er ligamentsmerter altså. Har jo hatt en del av det og, det kjennes litt annerledes ut. Litt mer sånn "strekke-følelse" og en god del mindre vondt på en skala :)

Denne smerten sitter kun helt nederst på høyre side og ligner på veldig sterke menssmerter. Hadde jeg hatt sånne smerter når jeg hadde hatt mensen så hadde jeg nok kjørt på med det meste av smertestillende, men kan liksom ikke det nå. Men skal man uansett ha sterke menssmerter når man er gravid? i 24. uke? Og hvor kommer menssmerter fra? Eggleder, eggstokk?

Skrevet

Har hatt det /har det fremdeles, som deg. I tillegg til kynnere har jeg sinnsyke smerter i siden. Som regel høyre side. Men dette svangerskapet har jeg også hatt det i venstre side. Smertene vekker meg flere ganger i løpet av natten. I tillegg kommer det hvis jeg finner på å gjøre husarbeid der jeg må vri meg litt. Har hatt det så intenst at jeg engang ble lagt inn på sykehuset, og har tidligere sjekket med ul i andre svangerskap pga at smertene er så intense. Tidligere sa de at det kunne komme av muskelknuter i livmoren, men denne gangen mente de at knuten var så liten at den ikke burde plage meg. Har hatt en liten cyste i eggstokken som de også mente kunne gitt meg litt smerte, men den er jo borte nå. Med andre ord; de har ikke peiling, og jeg får beskjed om at det er strekksmerter... Så da er det vel det i varierende grad, men det er jo så vondt at det likegodt kunne vært blindtarmbetennelse, løsning av livmora eller andre innvoller.. (ler')

Jeg har gitt opp å finne ut av det, og får bare godta at jeg har smerter som driver meg til vanvidd i 100 dager til.... Har allerede vart noen måneder, er 26 uker idag.

Har de sjekket angående muskelknuter eller cyster hos deg?

Skrevet

åå, så "godt" å lese at andre har dette.Jeg har det takvis og det er så j**''g vondt at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Nederst på høyre side. Er 26 uker nå.

På tidlig ul sa de at jeg hadde muskelknute på livmoren på 5 cm, så det kan være den? Skjønner liksom ikke helt hva disse smertene kan komme av, tenkte tanken på blindtarmen i dag, men kan jo liksom ikke være den heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...