Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen sykdommer barnet kan få hvis mor eter mye sukker i svangerskapet eller er det mest for at ikke ungen skal bli for stor? Føler meg litt hyklerisk når jeg eter masse sukker i svangerskapet, men ikke vil gi ungen sukker etter den er født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungen får jo like mye sukker som det du får i deg,som igjen kan resultere i høyt blodsukker,men tror det er sjelden at barn får noe problemer av det,men en alt for stor eller la oss kalle det en "feit" unge (selv om jeg ikke liker det ordet) er ikke bra. Det er jo ikke for noe at de ber oss gravide om å være forsikitg med sukkere. Å skeie ut en gang av og til,tror jeg ikke gjør noe,det er når det skjer hele tiden.

Grunnen til at jeg skrev feit unge og ikke stor er at du kan føde store barn som er naturlig store og så har du de barna som har for mye på seg som en kaller for sukkerunger. Ville liksom holde det litt avskilt.

Skrevet

du kan få svangerskapsdiabetes... jeg har fått det... nå er det strengt som bare det her, og måler hele tiden.... skulle teste ut i stad med en halv muffins, og blodsukkeret økte med 1,1 den nærmeste timen.... ganske heftig. er man gravid å får svangerskapsdia må en passe seg. legen jeg var til sa at ungen får enda høyere blodsukker enn meg. skjønner ikke helt det der, men. med for høyt blodsukker er det økt fare for fostervannsforgiftning,dødfødsel,veldig tidlig fødsel og stort barn. jeg skal kontrolleres annenhver uke, og er bare 21 uker nå, så det blir mange turer til sykehuset fremover. håper å slippe insulin.

har aldri hatt noe diabetes før.... men glad i godis, og det kom helt brått. ble sjekket i uke 12. da var alt bra. i uke 16 var det sukker i urinene og etter testing uken etter ble det diagnostisert.

mitt råd er at du kutter ned på sukkermengden for å slippe å få diabetes i svangerskapet. bedre å kutte endel, enn å måtte kutte absolutt alt som jeg må nå.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...