Gå til innhold

Tips til nattavvenning for 1 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innser nå at tiden begynner å bli inne for å avvenne jenta mi med flaska på natta. Hun våkner stort sett en gang om natta og drikker ca 180 ml melk. Vi hadde en avvenning i november på dette, da var hun 8 mnd. Brukte 3 netter tror jeg, så var det over. Men, så flyttet vi og hun ble urolig og begynte å våkne igjen. ettersom dette var et midlertidig bosted bestemte vi for å vente med avvenning til vi hadde flytta permanent. Og nå er tiden straks inne for det..

Jeg lurer da på, er det verre å avvenne en 1 åring enn en på 8 mnd? Noe spesielt jeg bør ta hensyn til eller være oppmerksom på. den største utfordringen nå ser jeg i at hun reiser seg opp i senga og står og gråter, noe hun ikke gjorde da hun var 8 mnd. Vi kan ikke binde henne fast heller.

Av og til tenker jeg at hun ikke trenger melk på natta, men nå er det en utfordring å få henne til å spise på dagen også. Det er en kamp, både med brød, grøt, frukt og middag.

Huff, jeg gruer meg... Noen som har gode råd eller oppmuntrende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nettopp avvent goingen vår. Hun er 11 mnd. Jeg begynte å jobbe nattevakt, så da var det ingen bønn! Pappaen fikk 3 netter med hyl og skrik, men det gikk over. Tøfft når det står på. Hun reiste seg opp i senga, men her gjorde vi det slik at pappaen la henne ned og snakket med rolig stemme og trøstet.

Nå sover hun fra kl 19 til 07! Hun pleide å våkne 3 ganger pr natt, så det er godt.

Hopp i det, vi gruet oss og utsatte det lengst mulig, men når vi gjorde det ble vi overasket over hvor bra det gikk!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk!

Flere som har råd og oppmuntringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...