MissAntrop Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jeg innser nå at tiden begynner å bli inne for å avvenne jenta mi med flaska på natta. Hun våkner stort sett en gang om natta og drikker ca 180 ml melk. Vi hadde en avvenning i november på dette, da var hun 8 mnd. Brukte 3 netter tror jeg, så var det over. Men, så flyttet vi og hun ble urolig og begynte å våkne igjen. ettersom dette var et midlertidig bosted bestemte vi for å vente med avvenning til vi hadde flytta permanent. Og nå er tiden straks inne for det.. Jeg lurer da på, er det verre å avvenne en 1 åring enn en på 8 mnd? Noe spesielt jeg bør ta hensyn til eller være oppmerksom på. den største utfordringen nå ser jeg i at hun reiser seg opp i senga og står og gråter, noe hun ikke gjorde da hun var 8 mnd. Vi kan ikke binde henne fast heller. Av og til tenker jeg at hun ikke trenger melk på natta, men nå er det en utfordring å få henne til å spise på dagen også. Det er en kamp, både med brød, grøt, frukt og middag. Huff, jeg gruer meg... Noen som har gode råd eller oppmuntrende ord?
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Vi har nettopp avvent goingen vår. Hun er 11 mnd. Jeg begynte å jobbe nattevakt, så da var det ingen bønn! Pappaen fikk 3 netter med hyl og skrik, men det gikk over. Tøfft når det står på. Hun reiste seg opp i senga, men her gjorde vi det slik at pappaen la henne ned og snakket med rolig stemme og trøstet. Nå sover hun fra kl 19 til 07! Hun pleide å våkne 3 ganger pr natt, så det er godt. Hopp i det, vi gruet oss og utsatte det lengst mulig, men når vi gjorde det ble vi overasket over hvor bra det gikk! Lykke til!
MissAntrop Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 Tusen takk! Flere som har råd og oppmuntringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå