Gå til innhold

Hjelp, han biter!! Hardt!! Slutte å amme...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt alvorlig, han biter og skjærer tennene sammen med puppen i mellom. Jeg hyler og han ler :-( Har skorpe etter sår på brystvorta.

Han er 7 mnd snart og blir mindre og mindre interessert i pupp. Siste døgnet har jeg ammet 1 gang, og det var kl 4 i natt! Har lenge vært nødt til å legge meg i senga med han for at han i det hele tatt skal ta puppen, men nå biter han altså bare... Trenger bare bamsen og smokken for å sovne (han har tidligere vært bortskjemt med å sovne på puppen, så sånn sett er det jo flott :-))

Men hvis jeg slutter å amme får han jo ikke melk, og er for liten til kumelk. Må jeg begynne med erstatning? Han spiser ordentlig mat til alle måltider og drikker vann av kopp. Stooor gutt (75,5 cm og nesten 10 kg!!) Er det slik at de MÅ ha melk/kalsium?

Sorry, at det ble litt langt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mm eller mme skal vel gies til barnet en stund til. Jeg ville ha kontaktet helsestasjonen.

Ellers... Jeg ville ha sluttet med amming og begynt med morsmelkerstatning :)

Skrevet

Hva med å gi han mm på flaske? Ikke godt når de nesten biter av brystvorta, men det er jo anbefalt å amme til de er 1 år....

Skrevet

jeg fikk råd om at snuppa beit meg så skulle jeg ikke vise at det gjorde vondt. jeg skulle si nei, og "pakke bort" puppen igjen..

så prøve igjen etter en stund.. det funket her.

om det ikke blir bedre så går det an å bytte over til flaske =)

Skrevet

Jeg pumpet og ga flaske i noen dager, sa hardt nei de gangene han beit. Rettet seg etter en uks tid:)

Skrevet

Jeg har konsekvent pakket bort puppen etter et høylydt "auuu" , hehe, men det ser ut til å virke.

Han biter ikke så hardt de gangene han prøver seg, har ikke bitt på 2-3 dager nå.

Jeg tror du bør snakke med helsestasjonen, jeg syns hvertfall det høres ut som gutten din får lite melk. Jeg gir flaske i tillegg til å amme, syns det går helt fint å kombinere :-)

Skrevet

Jeg har hatt akkurat det samme problemet med jenta mi i det siste. Hun er ti mndr, og jeg begynte i full jobb for to mndr siden. Dvs at hun har fått pupp maks tre ganger i døgnet etter det (morgen, ettermiddag og kveld) - men har lenge vært mindre interessert, og aldri vært noen 'puppeunge'. Nå har jeg ikke tilbudt puppen på et par dager, og hun får flaske med mme når jeg ellers ville ha gitt henne pupp. Jeg har ikke spreng i det hele tatt og har nå bestemt meg for å la det være over. Hun har ikke gitt uttrykk for at hun har ønska seg puppen en eneste gang, ikke en gang når jeg har gitt henne flaska.

Tror det er viktig å helhetsvurdere situasjonen. Min jente er jo noen mndr eldre, så kanskje litt lettere å 'gi opp' da. Men hun har vært gjennom flere perioder med tendenser til biting, og det har også gått over flere ganger. Da har jeg vært streng og sagt "nei", og faktisk tilogmed knipset henne på nesa - og så pakket bort puppen. Å få flaske har aldri funka som noen 'straff' for henne.

Det er bare du som veit om det er på tide å gi seg. Om han ikke gir seg med bitinga hadde jeg ikke vært i tvil: mme på flaske er bra i massevis, og du har jo amma i hele 7 mndr! Ikke alle som får til det :-)

Lykke til!

Skrevet

Takk for det :-) Har ikke lyst til å begynne med flaske nå som han er så stor. Men han får vann på kopp, så jeg kan jo gi han morsmelkerstatning sånn også.

Har ikke stresset med amming de siste dagene, og han har ikke vært interessert. Kun om morgenen når han våkner, og da er han kosete og biter ikke. Har prøvd å gi han utenom ellers, men da bare smiler og biter han. Så det virker egentlig som han biter når han ikke vil ha....

Da gjenstår det vel bare å finne ut hvor mye erstatning han må ha....?!?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...