Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg har ei jente på 3 mnd .

Hun er meget aktiv og "foran " de andre på barsel treffet f.eks.

Hun ligger på lekematte på gulvet , holder leker, tar etter leker ,tar etter andre ting hun ser, snur seg fra rygg til mage , og omvendt. Legger henne på mage å hun tar hendene godt frem og hodet er høyt hevet! Hun smiler, og ler. Og krever full aktivisering hele dagen:)

Hun legger seg kl 19.30 på kvelden , å sover da non-stop til morgenen etter , ca rundt 07.30 våkner hun.

Hun har fremdeles endel dupper om dagen da.. Men ingen lang soving.

Har du et barn som er like aktiv og foran , og kan du samtidig fortelle når barnet ditt ble født i forhold til termin?

Snakket med legen på HS om jenta mi , å han hadde en teori om at hun var så "frampå" pga terminen min var 8 Januar , men hun kom 16 dager etterpå... at hun på en måte var 16 dager eldre enn hun egentlig var. Sånn i utviklingen.

Fikk til å forklare det så dårlig... Men håper dere skjønner.

Derfor lurer jeg på om det er flere her med overtidsbarn, som er meget aktive ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Dette går jo opp og ned. Nå kan det hende dattera di stopper utviklingen i et par måneder,og brått har kanskje andre tatt henne igjen.

Fint for deg at babyen din kan så mye,men jeg tror ikke det er noe å skryte av så tidlig. Ting forandrer seg veldig fort. Overtidsbarn er ikke noe mer fremskredne enn andre sånn alt i alt. Min eldste kom 14 dager over termin,og hun var langt fremskreden helt til hun var 9 mnd,da stangnerte hun. Skjedde ikke så mye før 1 år.

Dessuten er jo babyen din 3,5 mnd.. Og den halve mnd har mye å si! :)

Kos deg,prøv å ikke sammenligne din med andres.

Skrevet

Begge mine barn er aktive og kunne snu seg, holde hode og kropp godt hevet når de var 3 mnd. Begge var oppe på alle fire før de var 4 mnd og kunne krype når de var 6 mnd.

Eldste mann gikk jeg 10 dager over med og yngste kom 4 dager før termin.

Barn er veldig forskjellige og lærer ting i sitt eget tempo. Jeg tror det er regne tilfeldigheter at jeg har to barn som utviklet seg i samme tempo. Det er vel innforbi normalen.

Skrevet

Janteloven lever i beste velgående skjønner jeg.. La folk få skryte av babyene sin om de vil d! Kjempe bra at din baby er lengre "foran" enn jevnaldrende barn, men om det er pga at hun er 14 dager "eldre" eller om hun bare er sånn vet jeg ikke. Alle barn er forskjellige og det er ikke alltid man vet hvorfor.

Skrevet

Hei:)

Takk for svar :)

Nå skal dere høre, det var ikke for å skryte uhemmet nei. Var bare siden legen på helsestasjonen nevnte det.For han var den første til å påpeke at hun var "frampå"- å kom da med sin teori. Så jeg lurte faktisk på om det var noe i det jeg..

Man skal skryte av barna sine.. Jeg kan sitte i evigheter faktisk å drømme om jenta mi:) Men nå det er sagt , så har vi alle forskjellige barn , å vi sammenligner ALLE sammen. VI ser på hverandres barn , å de aller fleste tenker nok innerst inne : Min er finest , Min er best.. Hihi. Morskjærlighet , og en delilig stolthet. Bare godt det mener jeg.

Tilbake til det med sammenligning , det er faktisk ikke til å unngå at jenta mi er mye mere frempå ,og sterkere enn veldig mange andre.

Å det var derfor jeg lurte om det var noe i det han sa.

Jeg sier ikke noe stygt om de andre barna, kjære vene.

Men man sammenligner jo , å ser.. Jeg kan også sammenligne skallen på mi jente f.eks, å se at den er mere bunglete og mindre hår på ,enn nabo ungen.. dere skjønner poenget.

Å ja, absolutt. det vil nok stagnere også... går i bølge daler selvsagt..

Men jeg snakker om hva som skjer akkurat nå!

Dessuten , man har lov til å skryte av sine verdens vakreste barn. Ingen er vel så fin som akkurat din?;)

HI

Skrevet

Det har du helt rett i :-)

Skrevet

Kanskje det har noe med søvm å gjøre også?

Eldste min sov svært lite på dagen og var veldig tidlig ute motorisk slik som di jente.

Jeg har ei også ei jente på snart tre mnd. Hun sover hele dagen (og natta) Har nesten bare vært våken lenge nok til å bli skiftet på og spist. Hun er mye treigere enn broren. Hun har naturlig nok ikke fått anledning til å trene noe særlig på rulling og holde i leker i motsetning til broren som knapt nok sov.

Min lille teori :o)

begge mine er født to uker før termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...