Mikkemafian Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Det tar 1,5 time å få lillemor til å sove om dagen. Da sover hun alt fra 20 minutter til 2 timer. Jeg tørner snart!!! Noen som har klart å få en "vanskelig" bebis til å sovne lett om dagen?? Kvelden er heldigvis ikke noe problem. Hun er ikke sulten, bleien er ny, passe temperatur, har kost masse i forkant, ingen tenner på gang, ikke vondt i magen og er trøtt!! Hvilke flere grunner kan hun ha til ikke å sove?? Blir helt utkjørt av all den skrikingen!!!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Hm, kjenner dette godt igjen med vår gutt på 7 mnd. Det er plutselig total nekt å sove inne. Det går bare IKKE på dagtid. Så her får vi vugga han i søvn i vogna ute om dagen.. Eneste som funker her hvertfal! Lykke til!
*Smiley* Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Mini er 7 1/2 mnd. Han sovner fortsatt på dagen.Men han har begynt å bli vanskligere å legge. Han vil ikke roe seg og vrenger og vrir.Men tilslutt etter litt byssing så går det. Har det noe med alderen å gjøre tro?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 min er 5 uker og sover ikke på dagtid!! kun på trilletur....men orker da ikke det hele tiden..
Mikkemafian Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2008 Hun har aldri villet sove inne, så her har det vært ute i vognen fra dag 1.. Men er det noen som har opplevd at det er vanskelig, og så har blitt bedre igjen??#håpe,håpe# Hva har dere i så fall gjort??
loveandmarriage Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Kjenner meg igjen her ja! LIllegutt blir 7mnd i morgen, og han vil ikke sove sånn som før. Men jeg har funnet ut at det er bedre å ta han opp (på dagtid altså) når han ikke vil sove, og ha han oppe til han selv skjønner at han er trøtt. Det kan ta laang tid, men jeg merker at hvis han har blitt lagt "mot sin vilje" noen ganger, så stritter han enda mer i mot når han skal legges. Jeg tror seriøst det er noe de går gjennom i den alderen. Hører om flere som sliter med soving på dagtid i denne perioden. Vet ikke om de tester ut grensene eller hva de gjør, men det er jammen slitsomt å ikke forstå hvorfor de gråter! Og hvertfall når man ser at de er trøtte, men at det ikke har gått opp for dem selv.
loveandmarriage Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Forresten... Tidligere når han ikke ville sove på dagen, så kunne jeg bare trille en tur eller kjøre litt bil med han, også sovnet han. Nå er ikke det noen enkel løsning lenger heller. VI håper på bedre tider;)
Snupi27 Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 da emilie var ca 7 mnd måtte jeg begynne å la det går lenger tid mellom hver dupp. da kuttet jeg ned fra 3 dupper om dagen til bare 2 dupper.. da gikk det mye lettere og hun sovnet etter ca 5 min (og sov faktisk mye lenger i slengen og) =)
lille me og mine Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 maria har alltid måtte sove ute i vogna si, aldri ville roet seg i sengen på dagtid. så her triller vi i et par minutter så sover hun alt fra 1,5t-3t! sover godt ute i frisk luft, og hvor godt er det ikke nå når man kan legge henne i en tynn vårpose i bare body og strømpebukse! forestn, det går 3-4timer mellom hver dubb.
Mikkemafian Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2008 Men blir hun ikke sutrete før dette?? Min lille gnir seg i øynene og sutrer og hyler og må bæres på etter 2 timer i våken tilstand... Legger jeg henne for tidlig eller for seint blir det hyyling. Nettopp vært gjennom 45 minutter med hyling igjen. Det ENESTE som hjelper er at jeg leger hodet inn i vognen til henne... Hjelper forresten ikke å ta henne opp igjen, har prøvd det også... Blir helt desperat, jeg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå