Gå til innhold

Brystbetennelse...eller hva?... trenger noen råd her;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har vært så heldig at ammingen har fungert helt fint hele veien!

Ammet eldstemann til han var ni mnd, og jenta mi er idag 11 mnd og jeg ammer fortsatt mye.

Men de siste 3 dager har jeg fått utrolige utdrivningssmerter i den ene puppen.... Jenta mi har gulpet/kastet opp litt og det pleier hun ikke å gjøre;(....

Er det noen som vet hva dette er? .. går det over av seg selv? skal jeg fortsette å gi pupp?

Trodde liksom at jeg var skikkelig dreven i amming, men jeg har jo vært så heldig tidligere at jeg ikke har trengt å vite noe om problemer...;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er tette melkeganger eller brystbetennelse er det veldig viktig å amme for å tømme brystet, men da har man gjerne klomper, harde/tette felt.

Det kan kanskje være sopp/trøske? Da får du i så fall medisin hos legen og kan fint amme.

Men uansett abefaler jeg www.ammehjelpen.no og håper noen andre kan svare deg bedre.

Fint hvis du beskriver litt mer når du kjenner smertene (før, under, etter amming?) og hvor i brystet det er.

Skrevet

Har samme problemet selv, er på grensen til brystbetennelse. Har imidlertid harde bryst som jeg må massere opp og i tillegg til amming, blir det pumping for å "tømme" brystet. Må gjøres hver annen time en periode for å bli kvitt. Massere også brystene i dusjen for å få ut klumpene. Har funnet ut at det er greit å massere mens jeg pumper for da får jeg ut melka i "klumpene" samtidig.

Spiser også lecitin (fra helsekost) anbefalt av ammehjelpen og har fått nesespray på resept fra legen som skal hjelpe.

Skrevet

Høres mer ut som om du har for mye melk? Har du økt mengden, eller spiser hun mindre for tiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...