Gå til innhold

Fødestue eller fødeavdeling?


Nættepia

Anbefalte innlegg

Dersom du fikk valget mellom å føde på en liten fødestue eller å føde på en stor føde avdeling, hva velger du?

Noen flere som har dårlig erfaring på store fødeavdelinger, og god erfaring på de små fødestuene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du,

 

Har ikke født på fødestue, men har hatt to fødsler på ABC klinikken på Ullevål. Det kan nok sammenlignes med en fødestue. Den største forskjellen er vel at det er roligere på fødestuene og at man opplever at de ansatte har bedre tid til deg både før, under og etter fødsel. Så dersom man forventer en "normal" fødsel, er ikke jeg i tvil om at fødestuen er et velig godt alternativ! Skal på ABC for tredje gang i september og gleder meg!

 

Lykke til med valget!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurte litt på det samme selv, og det eneste jeg har funnet ut til nå er at man kan ha flere valg når det gjelder smertestillende på en fødeavdeling enn på en fødestue. Men dette må da vel være litt individuelt fra sted til sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

ja, fødeavdelingen har større utvalg av smertebahandling, men har inntrykk av at det er mye mere stress på fødeavdelingene.

da jeg fikk min nr 1 var det så mye stress på avd at jeg ble direkte utrygg.. det virket som om det var bare kaos, og ingen som virkelig tok seg tid til å snakke skikkelig med barselkvinnene...

litt synd, siden så mange velger å føde på større fødeavd, frem for mindre fødestuer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...