Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Han har ikke lyst på mat.De siste par ukene har han spist minimalt.Max en kvart skive, helst ingen ting til frokost.Har prøvd det mete nå har jeg ikke flere ideer om hva jeg skal tilby han...tips
2005&2010 Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Samme er med vår 2 åring og, spist minimalt de siste 2 ukene. Men får i hun noe da, prøv: frukt, yougert, ostesmørbrød, fløteis (bedre enn ingenting)...
mai mammaen til to Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 kjenner det problemet. jeg har bare gitt opp og maser aldri. tilbyr henne mat men om hun takker nei så tar jeg det vekk og lar henne gå uten... så kan hun få om hun spørr etter. merket at når jeg stresset med det og maste mye så spiste hun bare mindre.. men ofte hjelper det å bare lage en skive til henne foran barne tv f.eks. og sette den på fanget hennes. da spiser hun. ellers så er sånne cheerios veldig populært her. sånn frokost blanding.. hun får de tørre i en skål. det er som snop for henne. da får hun i seg noe iallefall...
Dolla&Heidi&spire Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Prøv frokostblanding med melk, for eksmepel cheerios.. jenta mi er vannekelig på frokosten, men forkostblanding går rett ned!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Har selv en gutt på snart 3 år som er veldig småspist, og i perioder spiser nesten ingenting.. Middagen er det "vanskeligste" måltidet her i huset. Yoghurt og kjeks går som regel ned. På helsestasjonen sier de at så lenge han er aktiv, ikke går ned i vekt, leker og virker fornøyd, så er det ingen grunn til bekymring. En mager trøst...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Vår gutt spiste heller nesten ingen ting lnge. Vi trodde bare det var tenner. Han gikk med dårlig ånde en stund, deretter kom det feber. Han hadde halsbetennelse. Nå spiser han igjen. Han blir veldig glad over å få være med å bestemme hva han skal ha på skiva og har sitt pålegg i lav hyle i kjøleskapet. Men matlysten går i rykk og napp og de klarer seg fint. Det kan jo være tenner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå