Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En stund har jeg vært skikkelig babysyk, og lengtet og lengtet, mens sambo ikke har vært klar. Vi har sånn delvis kommet frem til at prøving om ca ett år kunne passe, og han jobber hardt med seg selv for å venne seg til tanken. Idag er mensen min forsinket på femte dag, og tankene mine har virkelig løpt løpsk. Jeg har ventet med å fortelle sambo om dette, da et par dager forsinkelse har skjedd før, og jeg ikke vil "skremme" ham om det viser seg å være falsk alarm. For et par dager siden tok jeg en hurtigtest som var negativ, men jeg vurderer å ta en til idag.. fortsatt ingen tegn til den vanlige murringen i korsryggen. Jeg bruker PFC, og denne syklusen var litt unormal, da den ikke greide å finne eggløsningen min, hadde derfor uvanlig mange røde og gule lys. Jeg tenker derfor at det mest sannsynlig er noe "syklusrot", og ingen baby på gang. Har forøvrig ingen andre symptomer på graviditet, annet enn sommerfugler i magen da. På en side håper jeg mensen skal komme nå, for liker ikke tanken på at sambo skal kastes i det sånn. Men samtidig vet jeg at om det viser seg å være en spire, blir jeg verdens lykkeligste. Tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg hadde det samme problemet for to uker siden, bare at jeg var gravid da.

Vi hadde bestemt oss for å prøve om ett år(jeg er superklar, men ikke samboern), og jeg fant ut at jeg var gravid. Det ble ganske lite hyggelig de første dagene, men han klarte etterhvert å glede seg litt mer over barnet for hver dag som kom. Men uheldigvis så spontanaborterte jeg.

Jeg vil bare si at hvis du er gravid så er det ikke verdens undergang. Gutta blir som regel ikke klare så fort som oss, men så fort magen vokser og han får være med på ultralyd så kommer han nok til å glede seg enda mer enn deg, om ikke mere!

Du sa ikke noe om hvor lenge dere har vært sammen/bodd sammen og hvor gamle dere er, men det har vel kanskje ikke noe å si...

Nå skal jeg også vente til neste år, og sliter med det. Men må spørre om en ting: bruker du ikke prev. midler nå? (siden du holder på med PFC og slikt?). Jeg tenkte at jeg vil kanskje slutte med p-ringen mellom august og desember en gang, for å få riktig syklus når vi først skal begynne. Men jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det, er ikke helt fan av kondomer for å si det sånn:/

Lykke til!!

PS: når jeg var gravid hadde jeg masse symptomer, men det er jo veldig inviduelt.

Anbefaler deg å kjøpe en CB digital, den er veldig følsom og gir deg kjapt et svar uten at du må lete etter streker;)

Skrevet

Ser det blir nevnt dette med PFC...

Vi bruker også dette og har vel brukt det i ca 5 måneder nå og det fungerer kjempe bra!

Det du sier om mye røde og gule dager opplevde jeg bare spesielt første måneden jeg brukte den. Er du gravid skal det jo blinke forskjellige lys å komme opp en termin dato i tillegg.. Viss den fungerer som den skal da ;)

Og til deg Skrulla så bruker vi kondom på de røde dagene, men i min syklus er det ca 2 uker med grønt(sikre dager) og 2 uker med rødt(usikre dager), så det har fungert veldig fint, så vi har sluppet å bruke så mye kondom :)

Vuderer du å anskaffe deg en slik?

Skrevet

OK. God ide.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, PFC koster jo sinnsykt mye, har ikke råd til det!!

Er det noe sted det er billigere forresten?

Er jo usikker på om vi skal begynne i august eller mai 09, så vet ikke helt hva jeg skal finne på:-)

Skrevet

Veldig leit å høre at det gikk galt for dere. Det må være tøft.

Vi er begge 25, og er forlovet, så jeg føler absolutt at forholdet er stabilt nok for en liten en. Det er nok også grunnen til at jeg for en stund siden sluttet med p-ring og kjøpte PFC. Det gikk raskt å komme inn i syklus, men den er nå vanligvis på 29 eller 30 dager, så ikke like regelmessig som før. Når vi har rødt eller gult lys i PFC bruker vi kondom. Jeg er veldig fornøyd med PFCen (har billigste sort - pearly) og det skal være sikkert om man bruker den riktig. Om det viser seg jeg er gravid, skyldes det nok heller litt slurv. Når det gjelder pris, så er det ganske dyrt ja, men det går an å få kjøpt brukt.

Tok en nye billigtest istad, og der var det ingen antydning til strek, så foreløpig ser det ut til at jeg kan slappe av. Har lite kunneskap om hvor sikker testen er så tidlig, men det er vel slik at man oftest kan stole på en negativ test selvom det er tidlig? Kommer tilbake med oppdatering senere;)

Skrevet

Ja da høres det jo ut som dere er klare:-)

PFC høres jo veldig smart ut, skal se om jeg kanskje skal kjøpe en. Men på en annen måte så har jeg litt lyst til å la tilfeldighetene råde. Har bestemt oss for å slutte på p-ring i oktober, men ikke prøve før i mai 09. Og hvis jeg blir gravid før, så er jo bare det hyggelig:-)

Når jeg tok billigtest så fikk jeg ikke strek før på IKM dagen, og den var så svak at jeg ikke så den før jeg hadde ventet i 10-15 min. Så jeg anbefaler som sagt CB digital hvis du vil bite sikkert:-)

Skrevet

Jeg synes det er kjempe bra med babycompen :) Kommer opp når eggløsningen er, når mensen din skal komme, hvilket kjønn det blir, om du er gravid, evt termindato. Masse spennende med den :)

Er like spennende hver gang det viser jente på den, og eggløsningen min har vært på jente i 2 sykluser nå.. Sååh :)

Det koster en del å kjøpe ny PFC(babycomp), koster vel over 6000 kr nå, men jeg kjøpte min brukt.. Så fikk den for 4000 kr:)

Det er mange som selger brukte, finner ofte på finn.no eller slike plasser som BIM.

Skrevet

Babycomp er jo en dyr versjon av PFC. Pearly som er mer enkel koster ca 3500 ny, og på finn.no får man brukte for 2000 kr. Da viser den eggløsning og når du har sikre dager, men ikke så mye annet fancy.

Men hvordan kan babycompen din mene noe om det blir jente eller gutt? Er jo sædcellens kjønnskromosom som avgjør det.

Skrevet

Det viser bare en prognose av gutt og jente, men om det stemmer gjør det nok ikke alltid..

Skrevet

Oi. Dette hørtes jo utrolig avansert ut:-)

Hadde vært gøy å se kjønn ja, men er vel en hyggelig overraskelse å få på ultralyden også da:-)

Tror nok ikke vi skal bruke så mye penger. Vi bruker den mindre avanserte metoden: hoppe av i svingen eller kondom når rundt eggløsninga..hehe

Skrevet

Jepp :) Men den kjønn tingen stemmer jo ikke alltid. Det viser bare hvilken dag det er "størst" sjangse får å få jente eller gutt. Du får ikke vite noe sikkert før på ultralyden :)

Skrevet

Da blir det ikke baby ennå her i leiren. Mensen kom en uke på overtid. Rart hvordan følelsene omkring dette kan svinge så mye! Ble både lettet og skuffet og trist på en gang. Men gleder meg ufattelig mye til vi begge er klare og enige om å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...