Gå til innhold

Diare med blod i, hva er det???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har nå hatt diare i nesten uke. Nå var det en lite flekk med blod der også. Hva kommer det av? Trodde først det er fordi han er så sår, men det kan jo ikke bli slik av den grunn, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det friskt blod? Han kan fint bli sår og blø litt pga diare. Er sterk den avføringa og barna blir ekstremt fort rød av slikt også... Er du usikker/ engstelig gå til legen med han:) Er nok ikke farlig, men gjør det for din egen skyld og lillegutten din:)

Skrevet

Ja, helt rødt og friskt blod, det var jo ikke mye da. Han er forferdelig rød og sår, så da er det kanskje en samenheng. men hvor lenge kan disse små ha diare da? Han får jo i seg minimalt av mat og det han får i seg, går rett ut i gjen stakkars...

HI

Skrevet

Da har det nok sammenheng med diareen, men om den er langvarig og hva som regnes som langvarig, det tør jeg ikke si deg. Men er du usikker synes jeg du skal ta kontakt med legen, ikke forholde deg veldig mye til de svar du måtte få her... (Som om du ikke vet det:) Se om han virker dehydrert, smatter mye, tørr i munnen, når du klyper på håndbaken om hudfolden blir stående... Skal ikke mye til før de små blir veldig dehydrerte.

Kok vann til han og, amme så mye du kan om du ammer, bare få i han nok væske:)

Skrevet

Oki, glemte at dette var 1-2 år, sikkert begrenset med amming nå da:) Men væske, væske og atter væske er gode stikkord. Liker han biola da, blåbærbiola...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...