Gå til innhold

Body og strømpebukse -ser så rart ut....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i tråden om hva man har på barna innendørs at de fleste bare har body og strømpebukse. Har som oftest på jenta mi body og bukse og evt jakke (strikkejakke, cardigan etc) og strømpebukse under hvis kaldt. Evt skjørt/kjole. Det jeg prøver å si er at hun går kledd "som meg" hvis dere skjønner, altså ikke bare strømpebukse. Er det bare meg som snes det ser nakent og rart ut? Passer alltid på at klærne er myke og behagelige, da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Skjønner hva du mener. Men jeg synes faktisk det ser deilig ut å sprelle i strømpis og body. Jeg har ikke på bukse og genser annet enn hvis vi skal ut eller hvis jeg ikke har fått fyrt i ovnen om morgenen og det er kjølig:-) Men er jo ikke nøye hva de har på seg bare det ikke er for varm, kaldt eller ubehagelig:-)

Skrevet

hahah bruker du kjole på ungen din inne til vanlig? Strømpebukse og body er nok når de er inne, vertfall på dene tiden av året .gjør alle de bevegelsene barnet gjør så skal su se du blir vamt.

Skrevet

uff det må være slitsomt for deg å gå å passe på slike ting hele tiden.. hehe

de er bebier som skal kravle rundt og kose seg og da er det da tipp topp med bare strømbebukse.. trenger ikke se ut som små mennesker med en gang når de er små..

så nei jeg syns ikke det ser rart ut :)

Skrevet

hehe de er jo små mennesker uansett da men... du skjønte sikkert hva jeg mente?? :)

Skrevet

Ja, skjønner hva du mener mamma mirabell -og dere andre også. Og jeg hadde absolutt ikke tatt på henne noe som ikke var behagelig bare fordi det var pent. Men hun blir liksom ekstra nydelig når mamman hennes kan ta på pene klær. Uff, gjemmer meg bak anonymknappen nå, ja. He-he...

HI

Skrevet

Jeg er kanskje litt enig med deg, at det ser litt "halvveis" ut å bare ha på strømpebukse og body. Men jeg ser det at lillegutt er helt uhemmet i sine bevegelser i bare strømpis og body. Genser eller jakke krøller seg fort under magen når han åler seg framover. Men jeg synes det er fint å ha noen fine klær å ta på han når vi skal bort. Også etter 30 min på besøk, så kravler han rundt i strømpis og body igjen ;)

Skrevet

Hehe, tenkte på det når mini begynte å bruke strømpebukse.

INGEN menn ser fine ut i tights uansett alder!

*peke på mannlige ballettdansere som også ser ut som de har på bleie*

Vel, minis bevegelsesfrihet kommer først så får det bare se ut som det gjør så lenge:o)

Skrevet

emilie har stømebukse og body på seg inne. da kan jeg bare ta på bukse når vi skal ut og ikke kle av buksa for så å ta på strømpebukse og bukse igjen..

Skrevet

Må innrømme at jeg også synes det er litt stas å ta på litt fine klær (så lenge de er relativt praktiske og behagelige), og hos oss er det så gulvkaldt at bare strømpik er for lite, men gleder meg veldig til det blir varmere i været, så kan vi nøye oss med en tynn bomullsbukse, og når det blir virkelig varmt blir det sikkert helt fantastisk å krype rundt med bare ben :) Ser frem til barbeint gå-trening i gresset....

Skrevet

Helsesøsteren der vi går sa en gang at: "de ungene som er penest i tøyet er ofte de det er dårligst stellt med..."

Komfort går før estetikk til hverdags for tassen min!

Skrevet

haha! Da må ungen min ha det helt fantastisk!

Skrevet

Strømpebukse og body er nasjonaldrakten på lillegutt her i huset. Mykt og bevegelig. Dessuten er det så mange søte strømpebukser.

....og enig med en over her. De er babyer......la de være babyer. Har aldri og kommer aldri til å reagere på baby i body og strømpis...

Skrevet

Når vi bare er inne har jeg på ahn vanlige klær, body og joggebukse. Men alle klærne jeg har er behagelige, og lett å sprelle med beina og sann i. Har endel sparkebukser, og de er gode for han å gå i.

Bruker aldri bare body og strømpebukse inne, det er kun for en kort stund før vi skal ut eller noe hvis han skal ha strikkeklær utenpå der eller noe.

Alle kler vel sine barn sann de synes er best, inne eller ute- men jeg personlig liker ikke bare body og strømpebukse inne.

Skrevet

Synes det ser søtt ut jeg. Alt kler den smukke ;-)

Skrevet

Altså, nå er ikke vi så opptatt av å style opp gutten vår vi da.

Vi kler han i body og strømpebukse hjemme fordi det er deilig for han å ha på seg, pluss at det er veldig praktisk i å med at han bare sover ute i vogna, så da er det ikke noe klumpete med strømpis å body under ullbokse og ullgenser.

+ at han gulper utrolig mye, noe som gjør at det blir maange skift dagli, derfor gidder vi ikke kle på han en fin bukse og genser når vi bare skal være hjemme.

Skal vi på besøk til noen el. tar vi på han en deilig men fin bukse og body eller genser.

Skrevet

Mener ikke at det er noe galt med body og str. bukse, ikke noe jeg "reagerer" på...

Synes bare selv det ser litt nakent og halvveis ut og bruker ikke det på jenta mi. Visste ikke at det var så vanlig med bare b+str.b, men så er det jo mest min egen baby jeg ser inne og hjemme

HI

Skrevet

For et innlegg!!!

Det er ser vel ikke rart ut med body og strømpebukse! Det er vel det klesplagget som er det mest normale hos små bebiser! Her orker jeg ikke å stivpynte "dukka" mi for å være hjemme.

Skrevet

Her går det også mye i strømpebukse og body, evt ei tynn bukse/sparkebukse/heldrakt alt etter vær og varme. Kjole og genser brukte hun knapt før hun var året, det bare krøller seg, og selv om hun kan gå nå så liker vi heldrakter godt altså;) Det krøller seg ikke og de er tynne og behagelige å bevege seg i.

Som ei over sa; komfort framfor estetikk. (selv om eg som mor i teorien kan vele hva eg vil ha på jenta mi, så prøver eg jo å tenke på hva hun ville valgt, ikke hva eg liker best).

Skrevet

Vil ikke akkurat si jeg velger estetikk foran komfort, da. Skjønner ikke helt hvorfor det er bedre med strømpebukse enn en løs, tynn og myk bukse? Synes selv det er vel så behagelig med en joggebukse som strømpebukse/tights? Genser bruker jeg ikke på henne for de glir bare opp -jakke utenpå bodyen hvis det er kaldt. Kjole tenkte jeg bare var tull før hun ble født, men fikk noen i gaver og synes det fungerer overraskende bra.

HI

Skrevet

Jeg kler han ikke som meg, eller som voksne - han er en liten baby og jeg synes han er skjønn med ullstrømpis og ullbody. Han går kledd sånn hjemme og på kafé eller på besøk - og hvis det er kaldere tar vi på en sparkebukse i tillegg. Jeg synes aldri det ser nakent og rart ut, tenk så deilig å kunne gå rundt i strømpebukse hele dagen! Men jeg tror ikke en myk og god joggebukse er noe særlig mer ubehagelig å gå i altså. Det viktigste er at ingenting strammer, at det ikke blir noen klumper når han ligger og leker på gulvet, og at det er lett å bevege seg i. At jeg synes han er fin i strømpebukse er bare en bonus;)

Skrevet

he-he, mente ikke at jeg kler henne som voksne eller med samme type klær som meg. Mente bare at på samme måte som strømpebukse er "undertøy" for meg ser jeg på det som det for babyen også. Ikke at det er noe galt at babyer har på det, men for meg SER det litt nakent ut. Og mener bare at en myk bukse kan være like behagelig. Men synes overhodet ikke det er dumt eller teit at mange velger str.bukse -ble bare litt overrasket over at det var så vanlig:)

HI

Skrevet

Skjønte det;) Men for meg er klær til store barn og voksne noe helt annet enn til små barn, jeg ville følt det litt rart ja, om kjæresten min gikk på butikken i stilongsen, men jeg synes ikke det ser rart ut på en baby.

Tror det er ganske vanlig med strømpis på baby ja, men en myk joggebukse gjør vel samme susen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...