Gå til innhold

Hoftedysplasi, ligga utan skinna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har eit spørsmål som eg håpe nokon kan svara på. Når mi dotter fekk på seg skinna, 1 og halv mnd sidan, fekk me beskjed om at den skulle vera på 23 timar i døgnet.

Er det då greit at hu ligg 5-10 min t dagen utan skinna på golvet, slik at hu får øvd seg litt på å rulla og sånn, eller kan dette øydelegga framgongen, og kanskje gjera dotter mi frustrert når hu må ha skinna på igjen?

Eg la hu igjår 5 min på ryggen i stova, utan skinna, og hu rulla 2 gonger over på magen, så det var stor stas for mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du fikk beskjed om 23 timer i døgnet, så er det jo en time i løpet av dagen hun skal være uten. Da er nok helt riktig å ta noen små økter innimellom der hun får ligger på gulvet.

Skrevet

jeg hadde selv hoftedysplasi og mine foreldre hadde den på hele tiden de første tre månedene jeg levde. kun av ved bleieskift. er sikkert forskjell fra tilfelle til tilfelle. men undrer meg selv over hvor lurt det er med slik aktivitet når hofteskålen ikke er ferdigformet... kun en tanke.

Skrevet

Tidene foranderer seg. Det er selvfølgelig ikke samme prosedyrer for behandling nå som for 20-30 år siden.

Forhold deg til informasjonen du har fått om at du kan ta av skinnen 1 time i døgnet.

Skrevet

Takk for svar.

Me har bestemt oss for ikkje å la hu ligga utan skinna. Hu blir kanskje meir frustrert av å måtte ta den på igjen då, og så kan det hende at heile prosessen tar lengre tid, så derfor blir det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...