Gjest Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Var på UL i dag å fikk beskjed om at ungen er 15% mindre enn den skal/burde i denne uken,men den er frisk å rask så det feiler den ingenting,den er bare liten rett å slett! Nå må jeg inn på sjekk ukentlig for å se om den legger på seg.Er bra nervøs nå ja.Spent på hvor lenge di lar babyen være der inne hvis den forsetter å legge så lite på seg!Hadde den ikke lagt på seg noe inntill neste måling blir det satt igang tilltak sa legen.Ble jo helt satt ut!!! Noen med erfaring??
Ladybug~N&E Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 fikk samme beskjed i uke 38. blei satt i gang dagen etter. de synes ikke at jeg skulle gå lenger siden han var såpass liten så sent. da var det bedre at han kom ut og fikk næring på utsiden i stedet siden de ikke visste hvorfor han var liten;) men alt gikk strålende;) liten ja, men ingen startvansker eller noe. jeg var også lita da jeg blei født så det kan jo være arvelig.
futura Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Jeg lurer på det samme.. Har vært på kontroller hver 14.dag siden uke 33, og nå er jeg uke 37+2. De har hele tiden sagt at jeg må forberede meg på å bli satt i gang før tiden, så jeg er alltid kjempenervøs før hver kontroll. Hvis han ikke har lagt på seg til kontrollen i morgen, må jeg mest sannsynlig settes i gang. Vet ikke hvor lenge jeg orker å gå å vente lenger nå. Jeg hører gjerne fra noen med erfaring!!
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har ikke vært borti dette, så jeg kan ikke hjelpe dere noe. Jeg bare lurer på om dere har fått vite noe ca vekt? Litt nyssgjerrig på hva de anser som små bare...
Night 78 - keiser og prins Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Hei Jeg hadde vekstavvik på - 17 % i uke 37. Fikk høre at det er innenfor normalen. Skal ikke tilbake på UL mest sannsynlig. Viss symfysemålet skulle flate helt ut vurderes det, men så lenge der er bra med liv ellers og fin hjertelyd blir det nok ikke gjort noe.
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Huff...Det gjør meg skikkelig frustrert at det plutselig skulle bli slik.Har jo spist vitaminer å sunn mat hele veien!Føler nesten at det er min feil på en måte,vet det er teit å tenke slik...Fatter bare ikke at jeg skulle få den beskjeden,alt har jo gådd knirkefritt til nå!! Håper bare dem ikke velger å "hale ut tiden" så den tar skade av dette..Må jo virkelig være bedre å få komme ut å begynne å få skikkelig næring... Føler meg deg futura..Dette her er alt annet enn morro!!Får håpe den lille har lagt på seg til i morgen så da.Krysser fingra
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Magen min å alle di måla var helt slik dem skulle være,å morkaken å det var etter "boka"!!Men når han målte ungen så var den 2,200g nå.Å det mente han var lite.Skulle helts sett at den veide noen hundre gram mer på dette stadie...(Er 37uker på fredag)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Ok, tusen takk for svar. Ønsker dere lykke til i hvertfall!
*Super*Mamman* Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Hei.. Dette er mitt 3. svangerskap, men i alle svangerskapene mine har ungene ligget mellom 12-16 % under normalen.. Har fått beskjed om at alt mellom -20 til + 20 % er normalt, alle barn kan jo ikke være like store ved fødselen... Har heller aldri vært snakk om å sette i gang fødselen før tiden.. Morkaken fungerer akkurat som den skal, men jeg får bare små barn naturlig liksom, er ingenting i veien med dem. De er like sunne og friske som de større barna... Babyene inni magen er jo individuelle de også, slik som alle oss andre mennesker.. Ikke alle er like store osv... Lykke til videre:)
futura Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Helt enig! Jeg har levd sunt, har tatt tran og vitaminer, lagt om på jobben osv. Jeg følte meg også i topp form og stolt av å være gravid inntil jeg begynte med disse kontrollene... Det er jo ikke vær skyld, men det er lett å føle det sånn! Jeg bare håper som deg at de ikke trekker ut tiden og "ser hvordan det går" i morgen også...Ønsker deg lykke til!
Dojamor Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 Hei! Jeg var også på flere vekstkontroller forrige svangerskap, fordi småen lå under normalen. Han gikk fra 8% til 19% mellom uke 30 og 36, men det var ikke snakk om å sette noe igang. Morkaka funka veldig fint, og han la nå tross alt på seg. Han ble født 16 dager før UL-termin, og veide 2890:-) Med andre ord innenfor "normalen", men allikevel liten;-) Jeg er 32+1 nå, og skal inn på måling for første gang i dette svangerskapet på onsdag. Har egentlig følelsen av at han inni magen er omtrent like stor/liten, så jeg regner med at de vil sjekke en gang til nærmere termin. Jeg ville ikke blitt veldig redd for dette, da de vokser så utrolig ulikt. Det er jo normalt med fødselsvekt mellom 3 og 4 kilo, og det er vel et avvik på +/- 20%, eller noe? Min var iallefall innenfor normalen, med sine 19% ved fødsel:-) Håper du klarer å slå deg litt til ro, og at du får beroligende beskjed i morra:-)) Lykke til!
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Godt å høre at det er flere som har hatt/har det slik.Dette er jo første ungen min å har ingenting å samenligne med.Så jeg blir bare litt redd når det blir snakk om under normalen!!Som jeg forsto på legen min,så er det viktig å følge med om ungen legger på seg,hvis ikke er det ikke bra! Ungen har det veldig bra ellers,masse liv nesten hele tiden.Legen sa det var en liten spreking,å det tviler jeg ikke på.Så jeg krysser fingra for at den kan legge på seg litt mer.Det er jo til det beste det da.Dessuten lar dem jo ikke en unge ligge 3 uker til i magen hvis di mener den ikke har det bra! Koselig at så mange svarte på denne tråden.Det hjalp veldig:) Good helg alle sammen...
Sauen Shaun Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Du har kommet langt i svangerskapet, så om du skulle bli satt igang nå, så går det kjempebra. Fint at de følger med, du blir godt tatt vare på. Fødte selv en gutt i uke 34 for 5 år siden pga vekstavvik og det gikk utrolig bra. Lykke til med fødselen:)
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #15 Skrevet 2. mai 2008 Venter spent på nr 3 Tusen takk for oppmuntringen!!!Får vell vite hva som skjer man/tirs..Er litt nervepirrende,menjeg er fasst bestemt på ikke å "stresse" meg opp.Skulle ungen måtte komme nå så går det nok bare greit det også.Skal vell klare å feite den opp her på utsiden også Krysser fingra for litt fremgang jeg da,slik at den kan god gjøre seg litt til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå