Laybik Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Hei hei! Jeg lurer på når i svangerskapet det er vanlig å få strekkmerker? Smører dere dere inn med noe? Hjelper det? Jeg er i uke 26 og har smurt meg inn med A-creme morgen og kveld fra ca uke 20. Har ikke fått noe enda, men det er jo tidlig. Mamma har masse strekkmerker så jeg får det vell jeg også...:-(
Ladybug~N&E Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 det sies at ingenting kan smøres på for å hindre strekkmerker. den som er utsatt for å få det, får det. at det er hormonelt eller noe sånt... jeg smørte meg ikke i det hele tatt og endte med 4små strekkmerker på magen. det er jo underhuden som sprekker pga. at mageskinnet strekkes. og er ikke helt sikker på om fuktighet tilført fra utsiden hjelper da... men for all del.. jeg er ingen ekspert!!!! dette er bare hva jeg har hørt. fikk mine merker i uke 34forresten.
kattepusen_87 Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 strekkmerker varierer fra person til person... mamman min fikk ikke et strekkmerke etter meg og tvillilng søsteren min... å jeg fikk ikke ett eneste ett etter datteren min... nå er jeg i slutten av uke 33 og har ikke ett ennda heller... og jeg begynner og bli stor... men venninden min fikk mange strekkmerker........ strekkmerker varierer på hvilken hudtype og vor strekkelig akkurat din hudtype er... sømring av krem hindrer ikke å få strekkmerker.... men det kan begrense mengden... siden man påfører fuktighet til huden... og da gjør du huden mere strekkelig...
Gjest Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Jeg er 36 uker på vei å ingen strekkmerker noen plass!!!Verken moren min eller mine søstre har hatt strekkmerker...Har ikke smurt en meter
Hera83 Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har fått et lite strekkmerke på magen nå den siste uka. Er 34+5. Hjelper visst ikke å smøre med noe, da må man i tilfelle smøre innenfra siden det er underhuden som sprekker.
togutter-08og10 Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Drikk mye vann er et annet godt råd siden det er underhuden som evt sprekker. Selv er jeg 29 uker på vei og har ikke strekkmerker, smører meg med clarins olje etter hver dusj og prøver å drikk mye vann.
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 jeg fikk ikke et eneste strekkmerket i løpet av svangerskapet, men fikk dem etter fødselen....det samme gjorde søsteren min. men det var ikke mange, et på magen og et på ene hofta, så skal ikke klage;) Jeg smørte meg ikkje under svangerskapet heller!
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Jeg fikk ett strekkmerke på magen i uke 32, etter det har det kommet mer for hver dag som går! Jeg smurte meg med spesialkrem hver dag, så det hjelper nok ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå