Twintipp og himmelblå Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Er det vanlig at forskudd på leie skal inn på konto før leieboeren skal flytte inn?? Synes det er litt skummelt om personen skal flytte inn og ikke betalt noe.. Da står vi liksom på bar bakke dersom h*n ikke betaler mener jeg.
Gjest Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Depositumet skal inn på kto før leietager flytter inn ja......
bærtæ Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Har dere ikke fikset depositum da? Jeg leier og leide fra den 1., som er samme dag leien skulle være inne. Satt den jo inn noen dager før slik at den var der da:=)
Solitude Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Noen velger å gjøre det slik, og de som har leid hos oss før har både betalt 1.måneds leie og depositum konto har vært ordnet og så har de fått levert ut nøkklene. Er du i tvil så syns jeg dere bør gjøre det slik. Men du er jo aldri forsikret imot at en leieboer slutter å betale, så det kan være lurt å sette litt beløp til siden som et sikkerhetsnett i tilfelle dere blir uheldige med leieboer valg
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2008 H*n skulle betale forskudd og ikke depositum. Er jo i all hovedsak det samme da.. Mtp. om ting skulle bli ødelagt, om vedkommende ikke betaler o.l. Skal flytte inn i morgen, men mannen min hadde glemt å skrive på knt.nr de skal settes av på. Leie skal betales den 15 hver mnd. så det er jo greit, men jeg mener at vedkommende ikke kan flytte inn før det er i orden. Man vet jo aldri!
Gjest Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Depositumet skal, husleien derimot trenger ikke det nødvendigvis, det kommer an på innflyttingsdato og dato dere har avtalt for betaling det... (vi leide leil med leie 1-1 hver mnd, men hadde betalingsdato 20)
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2008 Ok, takker for svar. Men, det er vel litt skummelt å leie ut uten å ha fått noen form for forsikring først?? Utrolig ekkelt om vedkommende ikke har penger og sånt da, huff. Hater sånt, derfor mannen skulle ta seg av det. Men, han er jo like distre` som en skilpadde som ikke finner veien inn i sitt eget skall...:-\
Gjest Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Hvis leieboer ønsker å være vrang senere er ikke forskudd på leie og depositum det samme..... depositum kan dekke manglende leie, skader osv mens forskudd på leie er jo nettopp det. Depositum er en fin forsikring man absolutt burde ha.
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. april 2008 Ohhh, slik å forstå ja!! Det er P som ordner med det sånn egentlig da.. Akademikeren sin det se:-p
Gjest Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Ja da regner jeg med at han tar det som kommer på sin kappe også F.eks når leieboer flytter og aldri har vasket leiligheten...... da vasker elsklingen ikke sant?
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. april 2008 *moaaahhaaaha* Ja, det regner jeg i aller høyeste grad med:) Han har snakket med en jurist og greier da, så håper han har noenlunde greie på hve han driver med... *later som jeg er overbevist*
Gjest Skrevet 30. april 2008 #12 Skrevet 30. april 2008 Ja, det må du få på forskudd før innflytting! Ikke overlever nøkler før alt er betalt og underskrevet. Vi var ganske naive på vår første leieboer... og det angret vi fort på. Heldigvis varte han ikke lenge, og til neste var vi klar på at først penger, så nøkkel.
Tia med 2 ♀ Skrevet 1. mai 2008 #13 Skrevet 1. mai 2008 Har alltid betalt inn første husleie før jeg flyttet inn ja. Fått nøkkler så fort pengene var på konto til huseier. Hvis husleie har vært fra 1-1 og jeg har flyttet inn i midten av mnd har jeg betalt for det gjenstående dagene i den mnd. Stort sett alltid hatt depositum også da skal jo de være inne før man flytter inn. et sted betalte jeg første og siste leie samt 2 mnd depositum.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 1. mai 2008 #14 Skrevet 1. mai 2008 vi betalte kun depositum før vi flyttet inn.. leien betales den 1 i hver mnd, og vi flyttet inn den 1 tror jeg, så betalte jo husleie også, samtidig som vi flyttet inn ja..
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #15 Skrevet 1. mai 2008 Det er vanlig ja...feks at man betaler husleia forskuddsvis feks 30 i mnd, og da er det bestalt for kommende mnd, pluss eventuellt depositum som skal være på kontoen FØR nøklene leveres.
Snupi27 Skrevet 1. mai 2008 #16 Skrevet 1. mai 2008 vi leier. når vi flyttet hit så betalte vi depositum før vi flyttet inn. flyttet inn 1 oktober og betalte første husleie 1 november
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 1. mai 2008 #17 Skrevet 1. mai 2008 vi har brent oss noe jævlig på leietakerene våre, så denne gangen ville vi ha 2 måneders depositum og leien skulle værte betalt på forskudd. funket helt fint det, og hun som leier nå er alle tiders. hadde aldri turt å leie ut igjen hvis ikke jeg hadde gjort det slik. hadde før det slik at jeg skulle ha forskudd, men skulle det skjære seg har leier krav på oppsigelsestid, så der ryker den forsikringen! forrige leier ramponerte hele leiligheten, så den måtte totaloppusses.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå