Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Noen som er plaget med det? Gir det mensmurringer? Kjennes ut som noe er på vei ut liksom? Må kjøpe vaginakuler jeg nå...Er jo ikke sikkert det er det,men det føste som falt meg inn.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Hva er egentlig nedsunket livmor? Jeg fikk beskjed om at jeg har noe nedsunket livmor, etter at jeg fødte, men aner ikke hva det egentlig betyr?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Er vel at musklaturen ikke er like stram som den var. Må trenes opp. Har du noen plager med det da?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Hvor er den sunket ned hen, når den er nedsunken? (kjempeteit spørsmål, helt sikkert, men jeg aner virkelig ikke hva det dreier seg om).
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Den kan komme ut av vagina hvis den er virkelig nedsunken.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Tror man skal trene bekkenmuskulaturen, men vet ikke hvordan.
blond Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Kan være veggen mellom skjeden og tarmen som er slapp og at tarmen buler innover mot skjeden. Eller det kan være urinblæra som har sunket. Og selvsagt livmoren som er sunket ned. Svar får du på gu
blond Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Kommer an på plagene dine. Det skal mye til før det blir gjort noe. Operasjon kan i tilfelle være en løsning. Du kommer imidlertid langt med bekkenbunnsøvelser (knipinger). 30 stk per dag av 10 sekunders hold per gang. Knipeøvelsene skal du helst gjøre resten av livet. Det forebygger urinlekkasje og gir et bedre seksualliv. Og det forhindrer ytterligere nedsenk. Hvis det er tarmen som har sunket kan du forebygge videre utvikling med å spise fiberrikt, drikke mye vann osv slik at du sørger for å tømme tarmen hver dag. Obstipasjon forverrer tilstanden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå