Labambie Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Vi bruker stort sett bare dr.browns,men har 2 MAM. Jeg leste for første gang,bruksanvisningen i går og fikk litt sjokk... Kokende vann skal ikke helles rett på? Toppen av flaska kan ikke være med i mikroen? Åssen gjør dere det? Her pleier vi jo å helle på kokende vann på flaskene...
Ladybug~N&E Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 jeg bruker de. beste flaska i verden!!! jeg har alltid helt kokende vann på flaskene jeg da... men lot de stå til de hadde avkjølt seg litt til jeg satt på toppen og lokket. men nå så koker jeg vann på vannkokeren til en hel dag og heller fra den når han skal ha mat. jeg bare tar ei flaske, heller vann fra vannkokeren og varmer i microen(uten toppen for det er ikke plass. har sikkert noe med å gjøre at smokken ikke skal varmes opp også) og hiver i pulver etter det. tror ikke det gjør noe at du heller det på flaskene bare du avkjøler litt før du skrur på topp og lokk... har ikke skjedd noe galt her ihvertfall!! men smokken ville jeg nok latt være å ta i microen....
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 vi har mam flasker til snuppen og vi heller kokende vann rett på dem og setter i kjøleskapet. men vi bruker ikke mikro da. vi heller på varmt vann igjen på det kalde. halve med kalde og halve med varmt ca.. hvis du skjønner:)
petite fleur Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Vi har også en mam-flaske, gjør det samme som siljemor.
*smula* Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om jeg er fornøyd med de. De er kjempegode for lillegutt å drikke av, men håpløse å varme opp f.eks mm i vannbad, da lekker de ofte fra bunnen. Så nå varmer vi opp mm i avent beger og heller over i MAM-flasken.
petite fleur Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 For å si det sånn, det er grunn til at det ble med den ene mam-flaska...;-) 5 deler som skal skrus sammen, fikk helt sjokk da jeg pakka opp eska. Også klarer jeg ikke å kjenne utenpå om melka er varm eller ikke, det gjør jeg på aventflaskene. (De første månedene kjente jeg på håndleddet, men etterhvert trengte jeg ikke gjøre det, kjente utenpå flaska om tempen var passe. Mamflaskene er kokvarme utenpå, men så er melka fortsatt iskald - merkelige greier) De må også ligge mye lengre i vannbad for å få passe temperatur. Også må jo selve smokken på flaska ligge en spesiell vei inni munnen på babyen, avent sine er jo lik hele veien rundt smokken. Når jeg skal gi første flaska om morgenen er jeg trøtt, og vi har det ganske så mørkt på soverommet - også må jeg begynne å finne ut hvilken vei jeg skal putte inn flaska, znork...;-( He he, ja det var dagens hyllest til avent og backstabbing av mam ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå