Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Leier en flott leilighet som har mørkt gulv i alle rom. Har som dere skjønner barn, og gulvet tåler LITE! Flyttet inn i vinter og nå som sneen er borte er det nok at det kommer et eneste sandkorn inn så blir det en lang flott ripe. Nok at et korn setter seg under hjulet på en lekebil e.l. Det er jo ikke sånn at dette er seende for alle men jeg ser det godt da jeg til tider er grodd fast moppen:=/ lurer på hvor dette skal ende og lurer på om dette går som slitasje eller om jeg risikere å få krav ved utflytting siden gulvet er blitt ripet? De som eier har også barn og det var såklart en del riper fra før. Huset er forøvrig bare noen år gammelt og jeg skjønner ikke at noen legger slikt gulv- ihvertall ikke når de har barn.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Normal slitasje kan de ikke belaste deg for, og har de lagt et gulv som tåler lite må de regne med mye slitasje. Kommer de med noen krav ved utflytting ville jeg fått en fagmann til å vurdere/attestere at slitasjen er normal.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Tusen takk for kjempegodt råd:D Blir nok boende en stund så kan jo tenkes at det jevner seg ut,- at ripene slites litt vekk etterhvert(de eldste). Vet ikke helt men kan se for meg at de kanskje slites de også ved vasking og "bruk" om en kan kalle det det?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Jeg antar at det vil gå som vanlig slitasje, de visste jo at du hadde unger når de lot deg leie den. Vanlig slitasje på en leilighet er ikke erstatningspliktig, det er bare det som er ødelagt og blitt ubrukelig, eller at det er blitt uboelig i leiligheten. Og det er den da vel ikke om det er kommet noen riper i gulvet!!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 signerer 00:06 hadde også gitt beskjed til huseier allerede nå. Da vet de at du er obs på problemet, og det samme blir de.. Kan hende de reagerer annerledes når dere flytter ut og du ikke har nevnt noe.. Nå vet de ihvertfall om problemet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå