2. gangs Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Berre so det er sagt.....eg har ete pai ein gong....og det er snart 100 år sidan....var jallfall i førre århundrede Huksar ikkje om det var godt..... =/ Har nokon ei god oppskrift?! Må ha på botn og på fyll altså =)) Må pai steikast i paiform ? (har ikkje =/ )
Bie&babylove:-) Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Hei! Hvordan pai er du ute etter?? Middagspai eller kake/dessert pai? Du kan godt få min oppskrift på pai! En matpai som er helt suveren på koldtbort, til lunsj, middag, piknik, like god kald som varm! Men jeg bruker å kjøpe ferdig bunn!! Er kommet en serie ferdigprodukter fra tine som heter NÅ, de har en ferdig paideig som er helt fantastisk. Ellers kan man kjøpe ferdig plater butterdeig, i frysedisken. Disse kan også brukes! kjempegodt.... Ellers er det en fordel med paiform, men man kan også bruke en ildfast form med litt lav kant, eller en helt vanlig kakeform. Så til fyllet: (til en vanlig paiform) 7 egg 3 dl fløte 1 liten purre 2 pk bacon Ca 2 dl reven ost 4-5 middels store sjampinjonger Salt og pepper Stek bacon i biter til de er godt brunet og sprø, stek sopp i skiver, hakk purre. Bland sammen egg, fløte, salt og pepper. Legg paibunnen i en smurt form, legg så i stekt bacon, sopp, ost og purre. Hell på eggeblandingen. Stekes på 175 grader i ca 45 min. Her må man prøve seg frem. Kjenn på paien at den er "fast" i midten.
2. gangs Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2008 Denne høyrdes kjempegod ut....og ja.....det var middagspai eg var ute etter.....eller "klubbpai".....Skal den steikast nederst eller i midten av ovnen?
soljinta Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Den matpaien hørtes skikkelig nam ut!! skal jeg prøve ut!! jeg har en god eplepei oppskift!! :-) deilig dessert pai!! :-) - Paideig - 5-6 epler(helst litt sure) - 2-3 ss sukker - kanel Legg paideigen i bunnen av formen, skrel eplene,fjern kjernen å del eplene i båter. Legg båtene utover hele bunnen. Strå over sukker og kanel. legg over deig som ett gitter. å stekes midt i ovnen på ca 175 grader i ca 20 minutter. Avkjøles litt å severes med vaniljeis eller krem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå