Gå til innhold

Søren, spørsmål om selvangivelsen - haster!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uffameg.. dette er jo såååå pinlig...

Har kikket såvidt gjennom selvangivelsen før og det så greit ut. Og i år er det jo leveringsfritak om man ikke skal endre noe. Så tenkte jeg nå idet jeg skulle legge meg at kanskje jeg skulle sjekke gjennom at det stemmer. Og ser på samboer sin selvangivelse også. På hans står det under Opplysninger om personlige forhold: I selvangivelse for tidligere år har du opplyst å ha felles barn og/eller formue/gjeld med samboer. Samboers fødselsnr er ført opp på side 1. Sett kryss i en av rubrikkene. I år gadd vi ikke dele på lånet, alt står på meg så jeg får igjen en del på skatten og han omtrent ingenting, men det skal uansett rett inn på felleskontoen.

SPØRSMÅLET er : han må vel ikke levere selvangivelsen for å krysse av den ene opplysningen om at vi har felles barn og gjeld??? Ingenting annet skal endres...

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde akkurat det samme spørsmålet litt lenger ned her...Fikk ikke noe svar, men jeg kryssa av for felles gjeld selv om alt lånet står oppført på en av oss...

Skrevet

Jo, han må nok det, men det gjøres enkelt digitalt, det. :-) Logg inn på skatteetaten.no og klikk deg videre på levere selvangivelse. Ha pin-kodene som står på et av arkene dere har fått tilsendt, klare. Kryss av og trykk på send inn! Vips - ferdig i tide! :-)

Skrevet

Så du leverte da altså? Hadde egentlig tenkt å ikke levere i år, selv om jeg ikke stoler helt på at skatteetaten har helt kontroll, hehe.. men så mange kronene feil blir det ikke, alle innsendte opplysninger stemte hvertfall. Vet fortsatt ikke om jeg skal levere eller ei, kanskje jeg bare skal gjøre det på hans, han har egentlig lagt seg... men har jo alle kodene her så kan jo bare gjøre det. Tro hva som skjer om man ikke leverer og det mangler en slik 'filleopplysning'... neppe særlig mye vel?

Skrevet

Kakao: takk, du mener det altså? Helte nesten litt mot å teste ut hva som faktisk skjer om jeg ikke hadde levert i tide, hehe. Men ok, får vel bare logge meg inn og levere selvangivelsen for han, trenger ikke vekke han for det (han skal få stå opp med ungen i morgen, jeg var på vei til å legge meg da jeg kom på dette, han sov allerede!! )

Skrevet

Hvis noe skal endres, uansett hvor lite, må man levere inn, men det kan jo gjøres elektronisk.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Nå har jeg levert både min og samboers, vet ikke hvor påkrevd det er at han fører opp mitt fødselsnr og krysser av for felles barn og gjeld, men nå gjorde jeg det hvertfall. Nå er det natta, endelig!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...