MissBenz Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Hva var vanskeligst/lettest? Å gå i fra ingen barn til ett barn, eller fra ett barn til to? Hvordan var det? Lurer fordi jeg kanskje er gravid...Takk for svar!
NoDoubt Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Densatørste overgangen var helt klart fra ingen barn til 1 barn. Merket ikke så stor forskjell da nummer 2 kom. Da hadde vi jo allerede barn.
☆Monkey Business☆ Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Fra ingen til ett barn var tøffest, fra ett til to var ingen stpr sak Gikk mye lettere enn jeg hadde trodd.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Syns det tok tid fra vi fikk første til vi liksom klarte å tenke han først. Kanskje et par måneder eller noe. Da vi fikk lillemor er jo gutten 5 og et halvt og klarer seg veldig godt selv. Da ble det vanskelig å skulle omstille seg til å ha en baby igjen. Er jo veldig deilig med store barn som spiser det samme som oss, er litt selvstendige og ikke minst kan sette ord på ting. Tror det blir enda vanskeligere når lillemor blir større og krever mer. Hun skal jo også følges opp. Nå er hun liksom med på lasset og sier ingenting (3 mnd). Alt har sine sider vettu, ikke noe fasit her.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 signerer på de andree over her. 0 til 1 var tøffest. nr.2 gikk over all forventning. slitsomt men alle er glade og fornøyde stort sett hele tiden
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Fra ingen til ett barn var værst! Hadde ikke trodd det, men syns ikke det er så veldig mye mer arbeid med 2 enn med 1 barn... Flere av mine venner med 2 barn sier det samme... :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Det og gå fra nr 1 til nr 2, var myyyye lettere enn jeg hadde forestillt meg! Kanskje så jeg på det som "ille" fordi det første året med eldste var et slit uten like i form av 0 søvn, og en unge som grein og sutra fra morgen til kveld. Nr 2 er megasnill, rolig, sover hele natta(gjort det fra 2.mnd), og smiler og ler hele dagen!
Sånn kan det gå Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Overgangen er fra å ikke ha barn til å ha det. Etter det spiller ikke antallet noen særlig rolle.
Tante Sofie # Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Fra ingen til en var tøffest. Overgangen fra 1 til 2 vsar fin, tror det her kommer mest an på spedbarnstiden om det er kolikk ol, samt om eldstemann blir sjalu. Den største forskjellen fra 1 til 2, er at en må passe 2 når en er ute, f.eks i butikken eller ukjente plasser der barna kan stikke av, da de stort sett springer i hver sin retning. Vil tro overgangen fra to til tre er større, rett og slett fordi en ikke har 3 hender.....
MissBenz Skrevet 30. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2008 Ok. Fint å høre det da Jenta mi er bare 6 mnd...
Gjest Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 Jeg synes ikke overgangen fra en til to var så vanskelig eller slitsom. 99 % glede!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå