Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som har født før. Vi prøver på vår nummer to nå og har i lengre tid tenkt at denne fødselen tar jeg på strak arm, kan umulig bli like ille som forige. Men jo mer virkelig dette blir med at vi faktisk skal dette nå, jo mer tenker jeg på at det gjør jo helt sinnsykt vondt å føde.

Hadde panikk for fødselen i det øyeblikket jeg ble gravid sist, men det gikk mer og mer over jo nærmere jeg kom.

Hadde håpet at jeg kunne ha litt mer kontroll selv under neste fødsel, kanskje puste bedre istedet for å på en måte bare gi opp.

Dette ble et rotete innlegg.

Noen andre som har tenkt på det å føde nummer to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker litt på det, men vet at det kommer enda mer når jeg er gravid. Gruer meg mer enn sist på grunn av at jeg hadde en del komplikasjoner sist. Men tenker litt som deg; det kan jo UMULIG bli så ille neste gang... Og det er jo noe man må igjennom, så det hjelper ikke å gå og tenke masse på det.

Kanskje du skulle snakket litt med jordmor om at du gruer deg? De kan ikke gjøre så mye annet enn å berolige deg og kanskje love deg epidural (om det er det du ønsker)?

Skrevet

jeg gleder meg til å føde igjen jeg..

men hadde en kjempe lett og fin fødsel med jenta mi..kom på sykehuset kl 05.30 på morningen og 09.13 var hun ute.. grua meg til jeg var omtrent 8 mnd på vei,men på slutten var det nesten slik "smerte kom til meg" følelse jeg gikk med..ville bli ferdig med svangerskapet.. :P

hehe..husker jeg tenkte etterpå, "var dette alt..var det ikke verre?!?",trodde det skulle vare mye lengre og være mye vondere..

Skrevet

Hehe, så heldig du har vært:)

Nå er det slik at jeg ikke har barn fra før av. Jeg er ikke redd en fødsel, ettersom at jeg ikke har peiling overhode på hvordan det er og hvordan det blir. Det finner jeg ikke ut før jeg er rett opp i det, og da er det jo for sent å gru seg. Regner med jeg vil grue meg mer til en evt fødsel nr 2, ettersom jeg da har erfaring..

Skrevet

Jeg tenkte også, hæ ferdig alt? Dette var jo ingenting! :)

Har to venninner som nettop har født sine nr 2 og begge sier at dem hadde en verre fødsel nå, med nr 2.. Dem fikk ungene ganske tette.. Kan det være derfor? 1år og 3mnd imellom.. Så her går jeg å smågruer meg..:) Har en ifra før.. Men vi er jo forskjellige..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...