Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Når jeg leser noen av innlegga her så blir jeg noen gang små irritert. Nå skal man ikke ha fremovervendt barnesete. Før i tiden så satte dem barna på fanget og kjørte. Å generasjonen etter hadde bare frovervendt barnesete ( min generasjon) ikke skal man gi saft, spise godt , og boller midt i uka. Gud forby den som gir det til ungen sin. Røyking bør jeg vel ikke gi meg inn på, men når jeg var litn så hadde jeg foreldre som begge røyka. Å tenk dem gjorde det mens jeg var i samme rommet. Ikke har jeg fått astma av det heller. Det er så mye dit å datt man ikke skal gjøre nå, som det ikke var noe problem før. Greit man ikke visste så mye da som man gjør i dag, men ærlig talt. Går noen her etter hva alt som står i bøker og som helsesøster sier. Å visst dere går i ot det som kommer frem så tror dere at dere er dårlige foreldre.. Jeg røyker, tar en fest (kan t.o.m ta ett glass vin visst ungen min ligger å sover.Huff for en mor jeg er), Ungen min får en is visst hun har lyst på om det er lørdag eller onsdag.eller en bolle visst vi skal ett sted og har dårlig tid. Sånn!!!! Da er det fritt frem for dere å halshugge meg.. C'mon
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Det er jo forska litt mer nå enn før:) En ser årsakssammenhenger en tidligere ikke visste. Men jeg er litt enig med deg;) Jeg satt løs i bilen, i baksetet. Og foreldrene røkte i framsetet.... og inne i huset(har bilder som bevis for at jeg var tilstede;)) Og jeg har ikke en eneste allergi;) Ikke var det noe som het sykkelhjelm heller, så det er rart jeg er i live i hele tatt, eller at jeg ikke er dødssyk pga "dårlige"/uvitende foreldre;) Ja, og ris på ræva fikk eg også, før det ble forbudt..... Alle barnesykdommene har jeg også hatt. Fikk ikke en eneste av de vaksinene. Til og med meslinger har jeg hatt:) Det er en del hysteri ute å går, og det er jo mer enn en måte å gjøre det meste i livet på
EnMamma Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Når det gjelder sikring av barn i bil er dessverre mange sørgelige dårlig oppdatert. Ja, det gikk bra med mange før, men det døde mange mange flere barn i bilulykker enn det gjør nå. Statistisk sett har antall hardt skadde og drepte barn som følge av bilulykker gått dramatisk ned siden 60-70 tallet. I 1970 omkom nesten 100 barn under 15 år i trafikken, og langt flere ble skadet. De siste seks årene har i gjennomsnitt 13 barn mistet livet i trafikken, og det er også langt færre skadet. Bedre sikring av barn i bil og bedre biler er medvirkende årsaker til denne kraftige nedgangen.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Mini er 2.5 år og sitter fremovervendt.. Boller for han mandag som lørdag.. Godteri er heller ikke noen fast lørdagskos.. Men det blir langt ifra hver dag.. Jeg røyker.. ikke inne.. Et glass vin etter at mini eller til middagen når vi sitter ute og griller og koser oss skal jeg da for pokker meg unne meg.. Han får saft.. Tja.. daglig.. Men for det meste vann frem til 16.00.. til middag kveldmat ol får han saft.. Vel jeg er ikke den perfekte mamma pr 2008 standard.., men tror minsten har det veldig bra jeg.. =)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Vel, har ingen statistikk å vise til akkurat for øyeblikket, men er sikker på at det døde flere barn i trafikken før pga dårlig sikring. men joda, jeg satt usikret i baksetet jeg også. Vi hadde en bil det ikke var belte i bak, nemlig. Og de voksne røykte akkurat der det passet dem. Ungen min får bolle og saft når jeg sier det er greit. Brus får han en sjelden gang også. Har fått godteri også. Han er 1,5 år. Men han har god appetitt og liker frukt og grønnsaker også. Så da syns jeg ikke det er noen krise om han får en bolle i ny og ne. Samboeren min røyker ute. Jeg røyker vanligvis jeg også, men ikke nå når jeg er gravid. Kommer sikkert til å begynne igjen når babyen er kommet, og jeg er ferdig å amme. Og vi har flere ganger (før jeg ble gravid) sittet hjemme og tatt noen glass med venner når ungen har lagt seg. Tror ikke ungene våre har noen fare, folkens.....
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Det er best å ha sunn fornuft! Det er ikke noe bra å ha overbeskyttet barn eller ikke beskyttet i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Jeg forstår hva du mener HI, og er nå litt enig.. Men samtidig er det jo blitt forsket på mye siden vi var små.. Jeg er en veldig avslappet mor, men jeg tar forhåndsregler på sikkerhet osv.. Men, jeg spiser salami selv om jeg er gravid, og tar livet med ro.. Noen er overhysteriske og livredd for masse ang. barna, og det er ikke bra det heller.. Et eks. fra min side; Jeg er livredd veps, og da datteren min var liten, var jeg helt hysterisk når jeg så/hørte en veps.. Tilslutt begynte jenta å fly helt i spinn hun også, og da måtte jeg virkelig ta meg sammen.. De lærer og kopierer etter oss.. Tror vi bør tenke på hvordan vi fremstår.. Det er ikke rart noen blir kalt hysteriske når de må inn å sjekke matportalen for hver ting de skal spise f.eks..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Du var heldig du da, har også hatt 2 foreldre som har røyka i samme rom som meg, og jeg har fått astma:( Jeg fikk besøk av en overfull onkel som skulle gi meg en nattakos. Jeg er ikke vokst opp med ett oversrunt kosthold og har noen kg for mye nå. Men det er jo min skyld, vet det, og holder på å gå ned noen kg nå Det er vel noen flere biler i trafikken nå enn da vi var unge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå